۱۰ درصد طرح های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی واگذار شد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد طرح های نیمه تمام عمرانی در کشور به بخش خصوصی واگذار شده که می طلبد در این بخش تلاش بیشتری شود.

به گزارش ایمنا مهدی جمالی نژاد افزود: به دلیل فرایندهای پیچیده، این واگذاری ها خیلی سخت انجام می شود و بیشتر استان ها در اجرای سیاست واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی ناموفق بوده اند.

وی بیان کرد: برهمین اساس شناسایی گره های کور و هموار کردن شرایط برای استفاده از توان بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام از اولویت های وزارت کشور است.

جمالی نژاد اظهار داشت: طرح مشارکت فعالانه بخش خصوصی در تکمیل طرح های نیمه تمام می تواند تحولی در روند اجرای پروژه ها در کشور ایجاد کند بر این اساس هیچ محدودیتی در اجرای این طرح وجود ندارد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای بهره برداری از آنها به اعتبارات زیادی نیاز است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با توجه به شمار زیاد پروژه ها ، تکمیل طرح های نیمه تمام با استفاده از توان بخشی خصوصی از اولویت های این وزارتخانه است.

وی بیان کرد: دستگاه های غیردولتی مانند شهرداری ها نیز می توانند برخی از پروژه های نیمه تمام دولت از جمله فرهنگسراها و ورزشگاه ها را تکمیل کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: تلاش می شود در این شرایط سخت پروژه های عمرانی کشور را با نگاهی نو پیش ببریم تا سال آینده نشاط و شادابی بیشتری در حوزه عمرانی کشور رقم بخورد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همه دستاوردهای ۴۰ ساله شهرداری های سراسر کشور اوایل اسفند در قالب نمایشگاهی در استان هرمزگان به نمایش گذاشته می شود.

جمالی نژاد افزود: این نمایشگاه فرصتی است که شهرداری های سراسر کشور ظرفیت ها، قابلیت ها و پروژه های ۴۰ ساله خود و طرح هایی که قرار است اجرا شود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست های تخصصی و علمی و کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است گفت: بخشی از این نمایشگاه به معرفی قابلیت های بخشداری ها و طرح هایی که در روستاها اجرای شده است، اختصاص دارد.

جمالی نژاد درباره اعتبارات شهرداری ها افزود: تلاش می شود با برطرف کردن کاستی هایی که در بودجه در بخش شهرداری ها وجود دارد با تلفیق و ترمیم ، بودجه روانی برای شهرداری های سراسر کشور تعریف شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 362840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.