نخستین جشنواره و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام ایرانی

نخستین جشنواره و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام ایرانی در بوستان کوثر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گشایش یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان؛ این جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، شهرداری منطقه ۱۵ و شرکت طلوع جهان نما ایرانیان و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، جمعی از مدیران و مسئولان شهری و همچنین هنرمندانی از استان های مختلف و مردم هنردوست و با فرهنگ، در محل بوستان کوثر منطقه ۱۵ افتتاح شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در حاشیه بازدید از این جشنواره و نمایشگاه با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی اقدام بسیار ارزشمندی است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی هنرهای سنتی اقوام مختلف ایرانی استفاده کرد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ها، معرفی سنت، فرهنگ و اصالت اقوام ایرانی به خصوص برای نسل جدید است که موجب حفظ میراث با ارزش فرهنگی و هویتی مناطق مختلف کشور و ایجاد نشاط و بالندگی مردم خواهد بود.

مسعود قاسمی اظهارکرد: مایه بسی مباهات و افتخار است که ریشه‌های میراث فرهنگی ما هنوز محکم و پابرجا بوده و احیاء آیین‌ها و مراسم اقوام ایرانی، ما را با داشته‌ها و ظرفیت‌های خوب کشورمان بیشتر آشنا نموده که این خود تاثیر فراوانی در ارتقاء سطح فرهنگی مردم و نشاط و پویایی آنها خواهد داشت.

وی تصریح کرد:نخستین جشنواره و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام ایرانی شامل ۵۰ غرفه از صنایع دستی و سوغات ۲۰ استان کشور از جمله: خراسان مرکزی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و شرقی، یزد، همدان، فارس، خوزستان، کرمانشاه و کاشان است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: این نمایشگاه از روز پنجم تا ۱۴ دی‌ماه همه روزه از ساعت ۱۰  تا ۲۱  پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان بوده و هر شب نیز به قید قرعه به بازدیدکنندگان جوایزی به رسم یادبود اهداء می‌شود.

کد خبر 362839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.