لزوم بروزرسانی گوگل کروم برای جلوگیری از سرقت اطلاعات

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) در پیامی از کاربران ایرانی گوگل کروم خواست تا با بروز رسانی این مرورگر، از آسیب پذیری در حین استفاده از آن جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کشف آسیب پذیری های چندگانه در گوگل کروم موجب شد تا صاحبان این مرورگر به فکر برطرف سازی این مشکلات و نقطه ضعف های امنیتی بیافتند، زیرا کوچک ترین نقطه ضعف امنیتی تازه کشف شده در این مرورگر، قدرت اجرای کد دلخواه مهاجم را در متن مرورگر به او می دهد و باعث می شود تا امنیت رایانه ای کاربران در خطر قرار گیرد.

از جمله دسترسی های ایجاد شده برای مهاجمان از طریق نقطه ضعف های تازه کشف شده کروم، می توان به توانایی نصب برنامه، دسترسی به داده های شخصی کاربران و ایجاد یا حذف حساب های کاربری، اشاره کرد و درصورتی که یک کاربر، صفحه ایجاد شده توسط مهاجم را مشاهده کند، دسترسی مهاجم به داده های رایانه ای کاربر آزاد می شود.

مرکز ماهرتاکید کرده است که نصب این نسخه از کروم، آسیب پذیری در برابر نقاط ضعف امنیتی این مرورگر را از بین نمی برد، بلکه کاهش چشمگیری در سو استفاده از آن ایجاد می کند و در صورتی که سازمان های دولتی و خصوصی نسبت به بروز رسانی مرورگر سیستم خود اقدام نکنند، ریسک سطح متوسط و بالایی را قبول کرده اند.

قابل توجه است که در حال حاضر، هیچ گزارشی از سو استفاده مهاجمان از نقاط ضعف امنیتی مرورگر کروم وجود ندارد، اما لازم است تا کاربران این مرورگر محبوب، برای پیشگیری از سرقت اطلاعات خود، نسخه مروگر کروم خود را بروز رسانی کنند و این نسخه بروز شده از مرورگر کروم را تنها از وب سایت ها و درگاه های اینترنتی معتبر دریافت کنند.

کد خبر 362793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.