۱۶۰ هزار کلاس درس کشور ایمن نیست

وزیر آموزش و پرورش گفته است حدود ۱۶۰ هزار کلاس درس با وسایل گرمایشی غیرایمن در کشور وجود دارد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد بطحایی در مراسم تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه تصریح کرده "باید یکبار برای همیشه پویش و کمپینی راه بیافتد و وسایل غیرایمن را در مدارس جمع کنیم که با حمایت دولت و نمایندگان مجلس و خیرین حتما امکان‌پذیر است."

در آذر ماه امسال آتش سوزی یک مدرسه در زاهدان و فوت چهار کودک دوباره بحث‌های مربوط به استفاده از وسائل گرمایشی ایمن در مدارس را تازه کرد. این نخستین بار نیست که آتش سوزی در مدارس به ویژه در نقاط محروم ایران موجب مرگ و یا صدمات غیرقابل جبران به دانش‌آموزان شده است.

با این وجود وزیر آموزش و پرورش تاکید کرده "همه‌چیز بودجه نیست و روندهای مدیریتی نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی در حال اصلاح است."

اگرچه طبق اعلام رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، هنوز ۴۰ درصد مدارس کشور به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز نیستند اما بطحایی گفته است "امکانات خزانه اجازه نمی‌دهد تا در یکی دوسال آینده مشکل وسایل گرمایشی را بطور کامل حل کنیم."

وزیر آموزش و پرورش هم‌چنین ادامه کار مدیران در سال ۹۸ را مشروط به دریافت گواهی بهداشت و سلامت از دانش آموزان کرده است. دوره‌ای که مدیران مدارس را مکلف به حضور در کلاس‌هایی می‌کند که مربوط به مراقبت، سلامت و بهداشت است.

کد خبر 362751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.