کاشانی‌ها سه‌هزار نسخه خطی در مراکز اسنادی کشور دارند

کاشان - فرماندار کاشان گفت: بیش از سه‌هزار نسخه خطی از شهروندان کاشانی در کتابخانه‌ها و مراکز اسنادی کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، علی اکبر مرتضایی در افتتاح سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه سراسری کتاب استانی کشور اظهار کرد: مراکز علمی، پژوهشی و همچنین محققان کاشانی باید به احیای آثار نسخ خطی توجه کنند.

وی، با بیان اینکه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، ادامه داد: اگر فرهنگ ستون و خیمه انقلاب اسلامی است بدون شک کتاب زیر بنا و اساس فرهنگ است.

فرماندار کاشان با بیان اینکه در حوزه کتاب و کتابخوانی مقایسه‌ای از نظر کمی و کیفی با قبل از پیروزی انقلاب داشته باشیم و تفاوت بسیار زیادی وجود دارد، افزود: در گذشته هیچگاه شاهد برگزاری چنین نمایشگاه کتابی در کاشان نبوده‌ایم.

 نمایشگاه استانی کتاب کاشان در تقویم سالیانه وزارت فرهنگ قرار بگیرد

مرتضایی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه استانی سالیانه کتاب در این شهرستان را در تقویم نمایشگاه های کتاب قرار دهد.

وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه یک رخداد فرهنگی در این شهرستان است که موجب پویایی و شادابی در بین شهروندان در سال پایتختی کتاب می شود.

فرماندار کاشان افزود: عظمت منطقه فرهنگی کاشان در حوزه های تاریخی، فرهنگی و هنری به خصوص در هزاره اخیر به حدی است که در بررسی بعضی بخش‌ها  از قلم افتاده است و تا کنون به آن توجه نشده است.

مرتضایی تصریح کرد: زادگاه صدها فقیه، عالم و دانشمند برجسته در طول تاریخ، کاشان را مهد پرورش و تربیت اندیشمندان بزرگ ایران و اسلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال این شهرستان شاهد اتفاقات بزرگی در سطح ملی و منطقه‌ای در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده است و این را انتخاب صحیح کاشان به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران حکایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، سومین نمایشگاه سراسری کتاب کتاب کاشان از پنجم تا یازدهم دی‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در مصلای بزرگ کاشان دائر است.

کد خبر 362749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.