بیماری‌های قلبی مهمترین علت مرگ در شهرضا

شهرضا – رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی مهمترین علت مرگ شهرضایی‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حبیب صادقی امروز (چهارشنبه) در جلسه کمیته عالی جامعه ایمن این شهرستان، از انجام پنج هزار و ۷۷۴ مأموریت اورژانسی در ۹ ماه نخست امسال در شهرضا خبر داد و افزود: از این تعداد چهار هزار و ۱۳۷ مأموریت شهری شامل شهرهای شهرضا و بخش منظریه و هزار و ۶۳۷ مأموریت در مناطق روستایی بوده است.

وی ادامه داد: تا پایان آذرماه امسال، سه هزار و ۹۷۵ مأموریت غیرترافیکی و هزار و ۷۹۹ ترافیکی توسط مأموران اورژانس شهرضا انجام شده است که حمله قلبی، در صدر جدول حوادث  غیرترافیکی قرار دارد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا از وقوع ۳۲ حادثه رانندگی منجر به فوت در این مدت در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد و تأکید کرد: از این تعداد شش مورد در داخل شهر و مابقی در مناطق جاده‌ای بوده است.

صادقی با اشاره به شناسایی مناطق حادثه‌خیز این شهرستان، یادآور شد: کمربندی شهرضا، جاده جدید اسلام‌آباد، پیچ گذر مهیار و مقابل شهرک رازی، از مهمترین مناطق پرحادثه شهرضا هستند که وقوع بیشترین تصادفات از این محل‌ها گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از موارد فوت ناشی از تصادفات جاده‌ای در فاصله ۱۰ تا پنج کیلومتری نزدیک به شهر اتفاق افتاده است، اظهار کرد: هزار و ۲۱۲ مورد از مصدومیت‌ها و ۵۸۷ مورد از تصادفات جاده‌ای نیز در همین فاصله اتفاق افتاده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی مهمترین علت مرگ در این شهرستان است، خاطرنشان کرد: ۵۶۴ مورد از حوادث اورژانسی مربوط به این بیماری‌ها بوده و حوادث ترافیکی با بیشترین تعداد، در رده بعدی قرار دارد.

صادقی ادامه داد: ۲۵۵ مورد از حوادث مربوط به سقوط، ۳۶۰ مورد مربوط به رانندگان وسایل نقلیه، ۵۹۸ مورد مربوط به سرنشینیان خودروها، ۵۴۱ مورد مروبط به راکبان موتورسیکلت و ۲۳۷ مورد مربوط به عابران پیاده بوده است.

وی درخصوص حوادث اورژانسی مدارس اظهار کرد: بیشترین تعداد این حوادث مربوط به سقوط دانش‌آموزان یا برخوردهای جزئی بوده است و موردی ناشی از تخریب مدرسه گزارش نشده است.

کد خبر 362709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.