۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
کمردرد کشنده!

جمعیت سالمندان در حال افزایش است و تعداد افراد بالای ۶۵ سال تا سال ۲۰۵۰ میلادی، ۱۷ درصد افزایش خواهد داشت. این در حالی است که طبق بررسی‌های جدید محققان بسیاری از این افراد در اثر کمردرد جان خود را از دست خواهند داد!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان مرکز پزشکی بوستون با تجزیه و تحلیل‌های آینده‌نگرانه خود به تازگی ارتباط شدیدی میان کمر درد و میزان مرگ و میر افراد کشف کرده‌اند. کمردرد یکی از دردهای رایج و ناتوان کننده در میان افراد است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن رنج می‌برند. موارد خطرآفرین نظیر طرز نشستن و ایستادن غلط، سبک زندگی بی‌تحرک، افزایش وزن، چاقی و سن از عواملی هستند که به این وضعیت دامن می‌زنند.

به گزارش موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان، حداقل یک بار در طول زندگی خود در معرض این درد مهلک قرار می‌گیرند. اما کمردرد ممکن است حاد یا مزمن باشد؛ کمر درد حاد ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد. موضوع مهم اینکه ۲۹ درصد از مبتلایان به کمردرد حاد، دچار کمردردهای مزمن می‌شوند. این نوع کمردرد که مدت ۳ ماه یا بیشتر طول خواهد کشید، ممکن است به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای نظیر پوکی استخوان و یا سرطان ایجاد شود.

محققان مرکز پزشکی بوستون در ماساچوست به تازگی تاثیر کمردرد را بر روی زنان ۴۰ تا ۸۰ سال مورد بررسی قرار داده و نتایج خود را با شرکت کنندگان مرد مقایسه کردند. در این تحقیق داده‌های بیش از ۸ هزار زن برای مدت ۱۴ سال ارزیابی شد.

آن‌ها ارتباط میان کمردرد و میزان مرگ و میر افراد را بررسی کردند. بسیاری از شرکت کنندگان با مشکلاتی نظیر راه رفتن، آماده کردن غذا و انجام حرکات تکراری مواجه بودند. در بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد شرکت کنندگان در طول دوره تحقیق فوت کردند و حدود ۶۵ درصد از زنان مبتلا به کمردرد مزمن نیز جان خود را از دست دادند.

یافته‌های جدید نشان داد که یک ارتباط شدید میان کمر درد و مرگ و میر افراد وجود دارد، اما دلیل آن به درستی مشخص نیست. به گفته محققان ممکن است فاکتورهای دیگر مرتبط با کمردرد در مرگ و میر زودهنگام افراد دخیل باشد. در واقع ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزانه می‌تواند منجر به افزایش وزن، توسعه یا پیشرفت سایر بیماری‌های مزمن شده و در نهایت  باعث مرگ زودهنگام افراد شود.

کد خبر 362600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.