آیت الله هاشمی شاهرودی همیشه یک گام جلوتر از زمان خود بود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ضمن تعطیل کردن درس خارج اصول خود، آیت الله هاشمی شاهرودی را طلبه‌ای دانست که همواره یک گام جلوتر از زمان خودش حرکت می کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شمیم ولایت، آیت الله طباطبائی نژاد صبح امروز در درس خارج فقه خود ضمن تسلیت درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، به بیان برخی ویژگی های شخصیتی این عالم ربانی پرداخت و گفت: من با ایشان از سال ۴۳ در نجف آشنا شدم و ایشان را انسانی با استعداد دیدم و بخشی از کفایه را با هم مباحثه می‌کردیم.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در تمام طول تحصیل خود سعی می کردم آنچنان بر درس اشراف داشته باشم که نه تنها از هم مباحثه ای خود کمتر اطلاعات نداشته باشم، که اتفاقا بیشتر از آن نیز اطلاعات داشته باشم تا در بحث کم نیاورم، اما حقاً هر موقع با آیت الله شاهرودی مباحثه می‌کردم، می دیدم مطالب علمی ایشان از بنده بیشتر است و بنده در بحث عقب می‌افتادم.

آیت الله طباطبائی نژاد بیان کرد: زمانی هم که ما از نجف بیرون رفتیم، ایشان سطح را به اتمام رساند و یکی از شاگردان مبرز آیت الله شهید صدر شد و در فقه و اصول ، فلسفه و اقتصاد جزو شاگردان خیلی خوب بود که از استعداد و پشتکار ویژه ایشان نشأت می گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین افزود: پدر بزرگوار ایشان نیز که به «آقا سید علی شاهرودی» شهرت داشت، یکی از شاگردان خیلی خوب مرحوم آیت الله العظمی خویی بود، آن زمان ضبط صوت نبود و ایشان پای درس آیت الله خویی می نشست و درس را گوش می داد، سپس در گوشه‌ای می‌نشست و عین مطالب را به رشته تحریر در می آورد. این تقریرات سپس در دو جلد تحت عنوان «دراسات» در زمان آقا سید علی چاپ شد و مابقی آن را آیت الله هاشمی شاهرودی تصحیح و به نام پدرشان چاپ کردند که این موضوع نشان می دهد این خاندان چقدر به اهل بیت(علیهم السلام) و توسعه علوم دینی همت می گماردند.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: در یک کلام می شود گفت«آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی یک محقق واقعی و یک فرد زبده برای حوزه های علمیه بودند که امیدواریم خداوند ایشان را غریق رحمت واسعه خود گرداند.»

بنا بر این گزارش، آیت الله طباطبائی نژاد درس خارج فقه خود را در روز چهارشنبه- ۵ دیماه- به احترام این عالم وارسته تعطیل کردند.

کد خبر 362559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.