اگر انتصاب بر اساس شاخص و رتبه‌بندی باشد، اعتراضی به آن نمی‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که تعداد کثیری نخبگان جویای کار و همچنین شاغلان صاحب صلاحیت در کشور وجود دارد، انتصاب‌های فامیلی ضرورتی ندارد و بهتر است مسئولان از انجام آن پرهیز کنند.

غلامعی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایمنا با دعوت وزرا و مدیران ارشد و میانی دولتی و غیر دولتی به خودداری از انتصاب اقوام در سمت های مهم خاطرنشان کرد: یکی از دلایل که مسئولان به انتصاب های فامیلی روی آورده اند، نبود شاخص های انتصاب در رده‌های سازمانی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که در دو سال آخر ریاست جمهوری آقای خاتمی، شورای  عالی اداری مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن انتصابات شاخص بندی شد.

وی افزود: متاسفانه این مصوبه در دوران ریاست جمهوری آقایان احمدی نژاد و روحانی کنار گذاشته شد و سلیقه جای شاخص و ملاک سازمانی را گرفت. این در حالی است که اگر انتصاب بر اساس شاخص و رتبه بندی بود، الان اعتراضی هم صورت نمی گرفت.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت روانی حاکم بر جامعه، انتصابات فامیلی تاثیر بدی بر افکار عمومی می گذارد؛ آن هم  انتصاب داماد رییس جمهور که کمتر از  یک سال از  وصلت وی با خانواده می گذرد و مانده ایم چطور در این مدت کوتاه یک مرتبه نبوغ این فرد بروز کرده است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: اگر ایشان نابغه بوده است چرا قبل از این یک سال در جایی از وی استفاده نشده است؟ اینها سوالات جدی است که مردم درباره انتصابات فامیلی دارند و  بهتر است دیگر شاهد چین اتفاقاتی در سطح سیستم دولتی نباشیم.

کد خبر 362512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.