افزایش ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در شهرضا

شهرضا – فرماندار شهرضا از افزایش ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، تصریح کرد: سکوت جامعه در برابر معضل اعتیاد و نتایج زیان بار آن، سبب افزایش بحران‌های اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه در برابر هم مسئولیت دارند، تأکید کرد: بر اساس فریضه امر به معروف و نهی از منکر، همه ما باید دیگران را از ارتکاب اعمال بد دور کنیم.

فرماندار شهرضا با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر، آخرین سنگر مبارزه با مواد مخدر است، زیرا در این مرحله فرد به یک مصرف‌کننده مواد مخدر تبدیل شده که برای درمان او راهی جز استفاده از اقدامات پلیسی نیست، بنابراین برای مقابله با این پدیده شوم اجتماعی، باید تدابیر پیشگیرانه با اهداف کاهش میل به مصرف، حذف دسترسی آسان و غنی سازی اوقات فراغت بکار گرفته شود.

رفیعی‌نژاد در ادامه با تأکید بر ضرورت آموزش خودمراقبتی به دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مهمترین نهاد اجتماعی برای مبارزه با انواع آسیب‌های اجتماعی است، زیرا معلمان مقاطع مختلف می‌توانند با آموزش در سنین کودکی و نوجوانی، آگاهی و خودمراقبتی را در افراد تقویت کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت بدون برنامه سبب اتلاف وقت، هزینه و نیروی انسانی می‌شود، یادآور شد: شیوع مصرف مواد مخدر در میان اقشار مختلف جامعه به عنوان یک هشدار اجتماعی است تا با طراحی اقدامات اساسی، برای کاستن از شمار معتادان اقدام کنیم.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت استفاده از زبان هنر در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: متأسفانه از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود در این زمینه به خوبی استفاده نمی‌شود.

رفیعی‌نژاد در ادامه با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی طرح‌های مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در یک ماه گذشته افزود: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، سرشار از مؤلفه‌هایی است که توانمندسازی فرهنگ جامعه با استفاده از آن‌ها، آسیب‌های اجتماعی را تا حد قابل توجهی، کاهش می‌دهد.

کد خبر 362350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.