احداث بوستان‌ بزرگ الهیه در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۴۵ درصدی احداث پارک الهیه خبر داد و گفت: این بوستان به مساحت ۱۵۰۰۰مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از عناصر کلیدی در برنامه‌ریزی شهری و محورهای توسعه یک شهر برای تحصیل جوامع سالم و شهرهای پایدار که به سیما و منظر شهری زیبایی می‌بخشد، احداث پارک‌ها و فضاهای سبز شهری است.

 وی افزود: منافع و ارزش پارک‌ها و فضاهای سبز به خوبی قابل درک بوده و به شکل روز افزونی به عنوان چالشی برای سلامت انسان مورد توجه قرار می‌گیرد به گونه‌ای که وجود فضاهای سبز و تأثیر آنها در شهرها اجتناب ناپذیر بوده و بدون وجود این فضاها، ممکن نیست که شهرها پایدار باقی بمانند.

 مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: وجود فضاهای سبز با کیفیت بالا می‌تواند علاوه بر کاهش آلودگی در محیط زیست و حفظ آن، شیوه زندگی سالم و لذت بردن را برای حفظ سلامت جسم و روح مردم در جهت مطلوب‌تر کردن محیط‌ها به همراه آورد.

وی با بیان اینکه مکان‌هایی مانند پارک‌ها، درختان و ... خدمات زیست محیطی، اجتماعی و فیزیولوژیکی را فراهم میکند که در زیست پذیر کردن شهرها اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تمام تلاش خود را در استفاده از بهترین و با صرفه‌ترین شکل منابع و امکانات برای ایجاد، حفظ و نگهداری محیطی سالم و دلپذیر برای زندگی شهروندان به کار گرفته است.

قاسمی گفت: به منظور توسعه امکانات رفاهی نسبت به احداث بوستان بزرگ الهیه به مساحت ۱۵۰۰۰ مترمربع و با حدود ۹۰۰۰ مترمربع فضای سبز و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال شامل محوطه بازی کودکان، در نظر گرفتن امکانات جدید برای فضای بازی کودکان و بزرگسالان، سکوی نماز، آلاچیق، مسیر دوچرخه، سرویس بهداشتی و ... و همچنین انتخاب مناسب‌ترین، مفیدترین و مقاوم‌ترین گونه‌های گیاهی در محل خیابان ارغوانیه کوی الهیه اقدام کرده که هم اکنون به پیشرفت ۴۵ درصدی خود رسیده است.

کد خبر 362298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.