Google Assistant، بهترین دستیار هوشمند جهان شناخته شد

دستیار هوشند گوگل در جدیدترین آزمون دستیارهای مجازی که شامل بیش از ۸۰۰ پرسش بود، بیشترین امتیاز را کسب کرده و لقب بهترین دستیار هوشمند جهان را از آن خود کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوگل اسیستنت (Google Assistant)، یک دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط شرکت گوگل توسعه یافته و عمدتا در دستگاه‌های تلفن همراه و سایر گجت‌های هوشمند قابل دسترسی است. این دستیار هوشمند بر خلاف دستیار مجازی قبلی با نام "Google Now"، می‌تواند در مکالمات دو طرفه نیز شرکت کند.

Google Assistant که برای انجام دستورات صوتی بر روی گوشی‌های هوشمند کاربران قرار می‌گیرد، دارای قابلیت‌های زیادی است. اما نتیجه یک آزمون شامل بیش از ۸۰۰ پرسش نشان داده است که دستیار مجازی گوگل از میان دستیارانی همچون Amazon’s Alexa، Apple’s Siri, Google Assistant و Microsoft’s Cortana در صدر فهرست قرار گرفته و لقب بهترین دستیار هوشند جهان را از آن خود کرده است.

جالب است بدانید که در آزمون قبلی سال جاری که در ماه فوریه صورت گرفت، میزان پاسخ‌های صحیح Google Assistant حدود ۸۱ درصد بوده و اکنون این دستیار مجازی ۸۷.۹ درصد از پاسخ‌های صحیح را به خود  اختصاص داده است.

موضوع مهم اینکه دستیار هوشمند گوگل هر ۸۰۰ پرسش را به خوبی درک کرده و از عهده پاسخ دادن آن‌ها به خوبی بر آمده است. دستیار اپل با نام Apple’s Siri در آزمون قبلی به ۵۲ درصد از پرسش‌ها پاسخ صحیح داد و در آزمون جدید توانست با شکست Amazon’s Alexa امتیاز خود را به ۷۴.۶ درصد ارتقا دهد.

در جدیدترین آزمون امتیاز پاسخ‌های صحیح Amazon’s Alexa و Microsoft’s Cortana به ترتیب ۷۲.۵ و ۶۳.۴ درصد بود. گفتنی است در این آزمون از هر یک از دستیارهای هوشمند در پنج زمینه مختلف سوال شد و Google Assistant به غیر از مقوله فرمان‌ها، درهر زمینه بیشترین امتیاز را کسب کرد.

کد خبر 362189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.