اعلام جزئیات رزمایش پیامبر اعظم ۱۲/راهبرد دفاعی ما به معنای ایستادن پشت سنگر نیست

فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: رزمایش پبامبر اعظم ١٢ از سلسله رزمایش های نیروی زمینی سپاه در آذرماه و دی ماه سال جاری در منطقه خلیج فارس برگزار می شود.

به گزارش ایمنا سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز(جمعه) در نشست خبری دوازدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) نزسا اظهار داشت: رزمایش پبامبر اعظم ١٢ از سلسله رزمایش های نیروی زمینی سپاه است که در آذرماه و دی ماه سال جاری در منطقه خلیج فارس برگزار می شود.

وی افزود: یگان های واکنش سریع، نیروی مخصوص، تکاوران، هوانیروز اعم از پشتیبانی و رزمی، پهپادهای شناسایی و تهاجمی، مهندسی، موشک های میانبرد دقیق زن و ناوتیپ ذوالفقار نیروی دریایی ساله حضور دارند. این رزمایش از ٢٤ آذرماه با ستون کشی نیروها از استان های فارس، کرمان و تهران آغاز شده است.

سردار پاکپور ادامه داد: در این رزمایش مهمترین مرحله انتقال یگان ها از مرکز به منطقه رزمایش بود. عملیات آبی خاکی یکی از عملیات های پیچیده نظامی است که اساس این رزمایش است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ساحل گیری، دفاع از ساحل و هجوم به ساحل مراحلی است که تا امروز تمرین کرده ایم، گفت: رزمایش ما از نظر راهبردی یک رزمایش دفاعی است و تا کنون به هیچ کشوری هجوم نبرده و تهدید نبوده ایم.

وی با بیان اینکه در راهبرد دفاعی ما در سطوح عملیاتی و تاکتیکی، تهاجمی است، تصریح کرد: ما ابتدابه ساکن تهدیدی برای هیچ کشوری نیستم اما اگر دشمنان ما بخواهند نیت خود را عملی کنند، ما سراسر آفند و تهاجم می شویم که در این رزمایش این تاکتیک ها را تمرین می کنیم.

سردار پاکپورافزود: دشمنان در محاسبات خود باید دقت داشته باشند چرا که دفاع ما ترکیبی از آفند و پدافند است که سبقه آفند آن از پدافند بیشتر است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: دشمنان فکر نکنند که اگر راهبرد ما دفاعی است به معنای ایستادن ما پشت سنگر و دفاع است، اینگونه نیست که ما پشت سنگر خواهیم ایستاد تا آنها به ما حمله کنند.

منبع: فارس

کد خبر 362161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.