خودکفایی ایران از دستاورهای ۴۰ ساله انقلاب است

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: امروز هیچ قدرت نظامی در منطقه خاورمیانه با قدرت نظامی ایران قابل قیاس نیست. به همین دلیل دشمنان از طریق جنگ نظامی برای براندازی نظام وارد میدان نمی‌شوند و تنها از طریق جنگ اقتصادی وارد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی امروز (پنجشنبه) در جلسه هماهنگی بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اظهار کرد: دشمنان از هر طریق برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کنند و به دنبال ایجاد بی ثباتی در اقتصاد کشور هستند.

وی افزود: دشمن کوچک‌ترین نقطه ضعف را بزرگترین ناکامی برای کشور تلقی می‌کند تا بگویند با گذشت ۴۰ سال هیچ گونه پیشرفتی در ایران صورت نگرفته است.

فرماندار خوانسار تأکید کرد: با توجه به اینکه دشمنان، جمهوری اسلامی را کشوری ناکام قلمداد می‌کنند، باید در چهلمین سال پیروزی انقلاب تبلورها و درخشش‌هایی که در کشور انجام شده را تبیین کنیم. وظیفه تمام دستگاه‌های دولتی و نهادها در برگزاری برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب دوچندان است.

وی با بیان این‌که امروز قطعأ کسی نمی‌تواند استقلال و عزت کشور را منکر شود، تصریح کرد: قبل از انقلاب انگلیس، فرانسه و استکبار برای کشور تصمیم می گرفتند، اما امروز این استقلال را داریم که با رأی مردم رییس جمهور و نمایندگان مجلس انتخاب شوند.

کمالی تصریح کرد: رسیدن به اوج قدرت نظامی و به اقتدار رسیدن نیروهای انتظامی و نظامی نشان از عزت کشور است، در سال ۱۳۲۰ که متفقین به کشور حمله کردند با آن که خاندان پهلوی به قدرت خود می‌بالیدند با متفقین نتوانستند مقابله کنند و کشور به تصرف آنان درآمد.

فرماندار خوانسار با بیان این‌که موشک‌های ایران دورترین نقطه دنیا را می‌توانند هدف قرار دهند و از لحاظ قدرت نظامی به خودکفایی رسیده‌ایم، افزود: امروز هیچ قدرت نظامی در منطقه خاورمیانه با قدرت نظامی ایران قابل قیاس نیست. به همین دلیل دشمنان از طریق جنگ نظامی برای براندازی نظام وارد میدان نمی‌شوند و تنها از طریق جنگ اقتصادی وارد شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که اقتدار امروز نظام در عرصه‌های مختلف با ۴۰ سال قبل قابل قیاس نیست، افزود: توسعه سیاسی و آزادی بیان در دانشگاه‌ها، درخشش استعدادها در زمینه علمی، آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های پزشکی و مهندسی و آمار باسوادی در کشور اکنون در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

کمالی تصریح کرد: توسعه راه‌های درون شهری و مواصلاتی، توسعه ارتباطات و مجهز شدن به فیبر نوری و اینترنت پرسرعت، رسیدن به تکنولوژی فنی و صنعت خودروسازی، خودکفا شدن در زمینه سلول‌های بنیادین از دستاورهای چهل ساله انقلاب است.

وی تأکید کرد: دستگاه‌ها با ارائه عملکردهای خود دستاورهای انقلاب را از طریق رسانه‌ها در بین مردم تبیین کنند.

باید دستاوردهای چهل ساله انقلاب در بین مردم ترویج شود

در ادامه سرپرست رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوانسار اظهار کرد: با اعتقاد و پایبندی ملت ایران به نظام، با قدرت هرچه تمام شاهد چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم.

وی افزود: برنامه‌های چهلمین سال انقلاب در ۱۵ دی ماه و اسفندماه برگزار می‌شود که در دی ماه همزمان با میلاد حضرت زینب(س) و در اسفندماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوانسار گفت: باید دستاوردهای چهل ساله انقلاب بین مردم تبیین شود همچنین اقداماتی که در زمینه محرومیت زدایی و کارآفرینی‌ در روستاها در دولت‌های مختلف انجام شده باید مستند سازی شود.

وی گفت: دولت‌ها در دوره‌های مختلف مورد حمایت ولایت و رهبری بوده اند و باید چالش‌های مسئولان در کنار موفقیت گنجانده شود.

نگاه به دولت‌ها جناحی نباشد

مجتبی مجتهدی بخشدار مرکزی شهرستان خوانسار  در ادامه این آیین گفت: انقلاب ما انقلاب نرم افزاری بود، اگر دستاودهای انقلاب را به خوبی تبیین کنیم امید و پایبندی به نظام بیشتر می‌شود، نگاه ما به دولت نباید جناحی باشد، اگر دولت را تخریب کنیم نظام را تخریب کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: باید علت مهاجرت از روستاها را ریشه یابی کنیم، گرچه زیرساخت‌های خوبی در روستا اجرا شده است، اما در زمینه آب و کشاورزی مردم مشکل دارند و اگر کشاورزی رونق بگیرد مهاجرت اتفاق نمی‌افتد.

کد خبر 362057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.