تحریم‌های نفتی، فرصتی برای رشد اقتصاد غیرنفتی

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: محدودیت‌هایی که دشمنان در صادرات نفت ایران ایجاد کردند، باعث شد تا بیشتر به توانمندی‌ها و امکانات داخلی برای توسعه اقتصاد توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در نخسیتن رویداد استارت آپی این شهرستان در حوزه گردشگری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار شد، تصریح کرد: این رویداد از مهمترین رخدادهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرضا است که به یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در آن توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه استارت آپ‌ها مانند سایر اجزای پست مدرنیسم تحولات جدیدی را ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: جای خالی کسب و کارهای نو در اقتصاد کشور بیشتر از همیشه احساس می‌شود و به همین دلیل لازم است از اینگونه فعالیت‌ها حمایت شود.

فرماندار شهرضا حمایت از ایده‌های کارآفرینی دارای توجیه علمی و اقتصادی را زمینه‌ساز ایجاد مشاغل پایدار برشمرد و افزود: کاستن از بروکراسی اداری، استفاده حداکثری از همه امکانات موجود و به کارگیری دانش و فن‌آوری جدید، از مهمترین ویژگی‌های استارت آپ‌ها است.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه دانش و فن‌آوری روزآمد بخش زیادی از معضلات زندگی انسان‌ها را برطرف کرده است، تأکید کرد: شناخت زمینه‌هایی که تاکنون به وسیله فن‌آوری تغییر نکرده یا نیازهایی که هنوز با استفاده از دستاوردهای جدید علمی رفع نشده است، فرصت‌های شغلی و زمینه‌های زیادی برای تولید سرمایه، ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: فروش آسان نفت در گذشته مانع از آن شده بود که به سایر ظرفیت‌های اقتصادی توجه کنیم، اما محدودیت‌هایی که دشمنان در صادرات نفت ایران ایجاد کردند، باعث شد تا بیشتر به توانمندی‌ها و امکانات داخلی برای توسعه اقتصاد غیرنفتی توجه کنیم.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه استفاده از زیرساخت‌های موجود در حوزه گردشگری شهرضا تاکنون مورد توجه نبوده است، تأکید کرد: جوانان تحصیل‌کرده، نخبگان دانشگاهی و کارآفرینان آشنا به دستاوردهای علمی، می‌توانند کم‌کاری‌های موجود در این زمینه را جبران کنند.

رفیعی‌نژاد اضافه کرد: در شمال شهرضا یکی از پیشرفته‌ترین قطب‌های صنایع شیمیایی کشور ایجاد شده و در جنوب آن، یکی از ابتدایی‌ترین شیوه‌های زندگی بشری یعنی عشایر وجود دارد، بنابراین این شهرستان تلفیقی از سنت و مدرنیته را برای گردشگران فراهم می‌کند.

وی رهایی کشور از اقتصاد تک محصولی را نیازمند همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی دانست و افزود: رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کاستن از بروکراسی اداری، حمایت از نخبگان و برگزاری رویدادهای ایده‌پردازی، زمینه توسعه اقتصاد غیرنفتی و ایجاد مشاغل پایدار در بخش‌هایی مانند گردشگری و توریسم را فراهم می‌کند.

کد خبر 361948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.