شرکت ۱۱ هزار قصه‌گو در مسابقه موبایلی جشنواره قصه‌گویی

یازده هزار قصه‌گو از سراسر ایران با ارسال قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای خود در مسابقه موبایلی جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا زمردیان دبیر جشنواره قصه‌گویی اظهار کرد: در این بخش از مادربزرگ ۱۰۵ ساله تا کودک ۴ ساله قصه‌های خود را برای ما فرستادند که نتیجه آن در قالب کتابی با عنوان «قصه زندگی من» با تدوین و نگارش «شرمین نادری» فردا رونمایی می‌شود.

وی افزود: ما با برگزاری بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای قصد داشتیم مشارکت مردم را به دنبال داشته باشیم و شهروندان ایرانی، قصه‌های خود را برایمان ارسال کنند.

دبیر جشنواره قصه‌گویی گفت: در بخش رقابتی این جشنواره هم جشنواره ما با ۱۰۳۷ جشن در شهرهای مختلف آغاز و ۳۱ جشنواره استانی برگزار شد.

زمردیان افزود: افراد برتر بخش منطقه‌ای به سطح کشوری رسیدند که در حال حاضر ۵۳ قصه‌گوی ایرانی و خارجی در این جشنواره به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: جشنواره قصه‌گویی کانون، امسال وارد سومین دهه عمر خود می‌شود و نشان می‌دهد که قصه جزو جدایی‌ناپذیر زندگی است. قصه‌گویی در کانون، یک فرایند است به‌طوری‌که در طول سال بیش از هزار مرکز کانون به‌صورت سیار، مربیان خود را به سراسر ایران می‌فرستد تا با بچه‌ها ارتباط برقرار کنند و از طریق فنون قصه‌گویی آموزش‌های لازم را به کودکان ارائه دهند.

دبیر جشنواره قصه‌گویی گفت: یکی دیگر از کتاب‌هایی که در حاشیه جشنواره قصه‌گویی رونمایی می‌شود، کتاب «فرهنگ قصه شناسی یلدا» ست که هشت هزار قصه اقوام و گویش‌های مختلف را در خود جای‌داده است.

زمردیان خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره قصه‌گویی هم قرار است از «بهرام شاه محمد لو» یا همان «آقای حکایتی» قدردانی شود.

به گزارش ایمنا،‌ بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی تا ۲۹ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپاست.

منبع: صداوسیما

کد خبر 361765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.