شهرزاد فخر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موفقیت کتاب خود، رخساره و دلیل ارتباطی که مخاطبان با این کتاب برقرار کرده اند، اظهار کرد: سبک نوشتاری من جزنگری و جزنگاری است که به همین خاطر خواننده خودش را درون داستان و کاملا همراه شخصیت ها می بیند. فضاسازی رخساره خیلی قوی است و همه خوانندگان بر این معتقد بودند که تمام لوکیشن ها و خونه باغ بهادرخان که محل اصلی وقوع داستان بود را مثل فیلم سینمایی دیدند و درون آن زندگی کردند. داستان در دهه ۳۰ و ۴۰ اتفاق می افتد و از آن جایی که من در آن دوران زندگی نکرده بودم برای واقعی و ملموس بودن حال و هوای آن زمان خیلی تحقیق کردم.
این نویسنده ادامه داد: تحقیق را ز کتاب های مرجع تاریخ اصفهان شروع کردم و چون عمده داستان در شهر زادگاهم اصفهان می گذشت تحقیق های میدانی را از آدم هایی که در آن دوران زندگی کرده بودند انجام دادم. فراز و فرودهای زندگی رخساره آنقدر ملموس و قابل درک است که خواننده را با خودش همراه می کند و درگیر قصه می شود. عشق، حسرت های زندگی، اشتباهات از روی بی عقلی و لجبازی را خواننده با رخساره تجربه می کند.
وی با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی می تواند دریچه های تازه ای را به روح و جسم بگشاید و در زمان بروز مشکل به انسان راهکار ارایه دهد، گفت: حتی رمان ها نیز برای بسیاری از خانم های خانه دار مفید هستند زیرا بسیاری از نویسندگان جدید، تمام جوانب روانشناسی و جامعه شناسی را در نظر می گیرند و سپس داستان می نویسند. به این ترتیب بار محتوایی و آموزشی بسیاری از رمان ها بالاست و صرفا داستان های عاشقانه آبکی نیست. مساله ای که امسال در نمایشگاه کتاب اصفهان توجه من را به خود جلب کرد این بود که خوشبختانه بانوان جوان از طبقه کارگر و کم در آمد به این مکان فرهنگی آمدند و در حد توانشان کتاب می خریدند و سعی شان بر این بود که آگاهیشان در هر زمینه ای بالا برود که این دیدگاه بر نسل های آینده هم تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
نظر شما