صدور ۲۱ پروانه بهره‌برداری دامداری کوچک روستایی در شهرضا

شهرضا – مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از صدور ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری دامداری سنتی روستایی از ابتدای سال ‌جاری در این شهرستان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به ایجاد سایت الگویی مزرعه جو در روستای وشاره این شهرستان، اظهار کرد: این مزرعه به صورت مکانیزه با دستگاه کشت مستقیم به مساحت ۲۵ هکتار ایجاد شده و قرار است کاشت آزمایشی رقم جو فجر ۳۰ در آن، انجام و نتیجه حاصل از آن از جهت عملکرد، با رقم بومی کارون در کویر، مقایسه  شود.

وی همچنین با اشاره به ایجاد باغ پسته در این روستا، تصریح کرد: این باغ به مساحت ۲.۵ هکتار ایجاد شده و دارای درختان ۲۰ تا ۲۵ سال از ارقام مختلف "احمدآقایی" و "اکبری" است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از توسعه اراضی زیرکشت "یولاف" در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این گیاه در دامداری برای تغذیه اسب و در گیاه‌پزشکی برای تقویت اعصاب و کاهش کلسترول خون و در درمان اگزمای پوستی کاربرد دارد.

باقری با اشاره به ایجاد یک باغ انگور در روستای وشاره شهرضا به مساحت ۱۰ هکتار، اظهار کرد: طرح‌های گسترده برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و همچنین توسعه کشت‌های جایگزین در شهرستان اجرا شده است.

وی از صدور ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری دامداری سنتی در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد و افزود: صدور پروانه بهره‌برداری برای واحدهای دامداری، مشروط به تکمیل مراحل ساختمان‌سازی و پایان انجام اصلاحات فنی و بهداشتی وضعیت دامداری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: بیشترین تعداد پروانه‌های  بهره‌برداری‌های صادر شده، متعلق به دامدارانی است که دارای مجوز بهسازی از امور دام بوده و برای ارتقاء وضعیت بهداشتی دامداری خود اقدام کرده باشند.

باقری با اشاره به نصب تله فرمونی در مزارع کلزا واقع در مناطق پرزان و مهیار این شهرستان، اظهار کرد: این اقدام به منظور ردیابی و پیش آگاهی از آفت بید کلم، انجام شده و در آن، با پایش شکار حشره بالغ به صورت هفتگی، بهترین زمان برای مبارزه تعیین و به کشاورزان اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: آفت بید کلم یکی از شایع‌ترین و مضرترین آفات در گیاهان خانواده کروسیفره است که لارو آفت از برگ‌ها و رگبرگ‌ها تغذیه و در حملات شدید باعث از بین رفتن بوته‌های جوان می‌شود.

کد خبر 361707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.