ضرورت استفاده از سوخت گازطبیعی در خودروها

یک کارشناس محیط زیست گفت: با توجه به تراکم خودروهای شخصی، روزانه صدها کیلوگرم آلاینده‌های هوایی وارد ریه شهروندان می‌شود.

محمود سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زیان مصرف سوخت خودروها در مقایسه با واحدهای صنعتی در این است که ترکیبات سوخت در خودروها بسیار خطرناک است و همچنین به علت انتشار در سطح زمین اثرات مخربی را بر سلامتی شهروندان می‌گذارد.

وی اضافه کرد: مونوکسید کربن حاصل از مصرف بنزین میل ترکیبی زیادی با هموگلوبین خون دارد، بنابراین تردد خودروهای بنزین‌سوز در شهرها و به ویژه در نقاط شلوغ و پرتراکم برای سلامتی شهروندان بسیار مخرب است.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به نقش خودروهای عمومی در سیستم حمل و نقل شهری خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بالای بازدهی خودروهای عمومی در جابه جایی تعداد زیاد مسافران، این خودروها در سیستم حمل و نقل شهری در اولویت قرار دارد و از آنجایی که به طور معمول سوخت مصرفی‌ این خودروها گازوئیل و یا نفت گاز است، آلاینده های تولید شده از آنها شامل ذرات معلق و اکسیدهای ازت و گوگرد است.

وی تاکید کرد: استفاده از سوخت‌ گاز طبیعی که جزء سوخت‌های پاک به حساب می‌آید برای مصرف در خودروهای شهری مناسب‌ترین گزینه است و سلامتی شهروندان را به خطر نمی‌اندازند.

این کارشناس محیط زیست  اضافه کرد: با مصرف هر لیتر بنزین ۱۰۰ گرم ترکیبات آلاینده شامل مونوکسید کربن، ذرات معلق، اکسیدهای ازت، اکسیدهای گوگرد و هیدروکربن‌های نسوخته وارد محیط زیست می‌شود که بدون شک یک تهدید برای سلامتی انسان‌ها است.

کد خبر 360883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.