نمایشگاهی از جنس هنر زیست محیطی

در حالی که بحران‌های زیست محیطی دست کمک به سوی صرفه جوها دراز کرده‌اند گالری هرمس نمایشگاهی با موضوع هنر زیست محیطی به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گالری هرمس پس از برگزاری ورکشاپ یک روزه در کویر بخارا نمایشگاهی از مجموعه آثار اساتید و هنرجویان برپا کرده است.

فرشته عالمشاه در گفت و گو با خبرنگارایمنا در خصوص نمایشگاه "هنر زیست محیطی" اظهارکرد: این نمایشگاه مجموعه کارهای ورکشاپ یک روزه در کویر بخارا است که آثار منتخبی از اجراهای اساتید و هنرجویان را به نمایش گذاشته و کل این برنامه شامل ورکشاپ و نمایشگاه، محورهنرزیست محیطی است که در بخش اول به صورت گرافیک و در بخش دوم هنرخوش نویسی می‌پردازد.

این استاد هنرزیست محیطی با اشاره به اینکه بخشی به شکل چیدمان‌هایی قابل حمل باشد و نمایشگاه صرفاً عکس و فیلم است، تصریح کرد: این نمایشگاه سبک ندارد چراکه سبک به نقاشی و هنرهای دیگر مربوط می‌شود خاصیت هنرهای محیطی در فضای طبیعت خلق می‌شود و بعد به وسیله فیلم و یا عکس در نمایشگاه‌ها به نمایش در می‌آید.

عالمشاه ادامه داد: نمایشگاه به دو دسته اساتید و هنرجویان تقسیم گردیده چرا که ورکشاپ ها بحث آموزشی دارند تا با حضور اساتید هنرجویان بتوانند در کنار آنان تجربه کسب کنند.

وی با بیان اینکه بخش مجزا برای اساتید و هنرجویان نیست، خاطرنشان کرد: بسیار از هنرجوها این نمایشگاه اولین تجربه‌شان بود که در فضای متفاوتی آثار خود را ارائه کردند همچنین همه آثار کنار یک دیگر به نمایش درآمده‌اند.

میثم یزدی نیز یکی دیگر از اساتیدی که در این نمایشگاه همراه بوده است در گفت و گو با خبرنگارایمنا، اظهار کرد: این نمایشگاه به صورت آموزش و انجام کاردر حال برگزاری و تجربه همکاری و ارائه آثار به صورت همزمان اساتید و هنرجویان است.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از اساتید و هنرجویان در هنر زیست محیطی تجربه داشتند این برنامه به صورت مشارکتی رخ داد و رده سنی هنرجویان از هنرمند دبستانی تا هنرمند دانشجو کارشناسی ارشد گرافیک بود.

استاد دانشگاه هنر خاطرنشان کرد: در سبک هنرهای زیست محیطی انواع و گونه‌های هنری متفاوتی وجود دارد اما تجربه‌ها و گستره‌های مختلف در چیدمان، ویدیو آرت، فوتومنتاژ، فوتوکلاژ وخوشنویسی در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

به  گزارش ایمنا،  نمایشگاه گروهی آثار "هنر محیطی" از ۱۶ تا ۲۲ آذر ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری هرمس واقع در خیابان کمال اسماعیل، کوچه گلخانه، پلاک ۲۴، مرکز هنری او برپاست.

کد خبر 360756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.