وضعیت سد حنای سمیرم بحرانی است

سمیرم- مدیر امور منابع آب سمیرم گفت: وضعیت سد حنای سمیرم که در قسمت شرقی این شهرستان واقع شده، بحرانی است.

شنتیا زاهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، با اشاره به بارش‌های اخیر شهرستان اظهار کرد: سطح آب در سد "کمانه" که در غرب سمیرم قرار دارد یک متر بالاتر آمده است.

وی میزان آب موجود در سد کمانه را از ابتدای سال آبی ۹۶-۹۷ دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: در پایان سال ۹۶ سد کمانه سمیرم با کاهش ۱۰۰ مترمکعبی ذخایر آبی رو به رو بود که خوشبختانه بارش‌های اخیر بخشی از کمبود آبی این سد را جبران کرده است.

مدیر امور آب شهرستان سمیرم با اشاره به وضعیت سد قرقاچ سمیرم خاطرنشان کرد: این سد نیز در بارش‌های اخیر با سه دهم میلیون مترمکعب افزایش آب داشته است در حالی که ذخیره آن در پایان سال آبی ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ معادل چهار میلیون و ۸۳۰ هزار متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت سد حنای سمیرم بحرانی است، گفت: بارش‌های اخیر تاثیر محسوسی در سطح آب سد حنای سمیرم داشته است و اکنون میزان ذخایر آبی این سد به یک میلیون و ۶۶ هزار مترمکعب می‌رسد.

زاهدیان تصریح کرد: حجم آب پشت سد حنا تنها برای حفظ پایداری آن کارایی دارد و در صورت تداوم بارندگی‌ها در شرق سمیرم، افزایش تدریجی ذخیره این سد مخزنی با ظرفیت ۵۰ میلیون متر مکعب را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین از جاری شدن دوباره چشمه خوانسار در شمال شهر سمیرم خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تداوم بارش‌ها بار دیگر حیات را به این مادر چشمه بازگرداند.

به گزارش ایمنا، شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

کد خبر 360568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.