لزوم ایجاد پایگاه اطلاعاتی جامع و بصری در شهرها

رییس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ایجاد پایگاه داده‌ای جامع و بصری از اطلاعات شهری با قابلیت استفاده در حوزه‌های مختلفی همچون شهر هوشمند، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و ... ضرورت دارد.

 مصطفی بهزادفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: ﺷﻬﺮها در دوره‌های مختلف تاریخی از رﺷﺪ و ﺗﺤﻮل ﺧﻮد در ابعاد مختلف ﺟﻐﺮاﻓﯿﺎﯾﯽ، اﻗﺘﺼﺎدی، ﺳﯿﺎﺳﯽ، اجتماعی و فرهنگی ﺗﺄﺛﯿﺮ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ و ﺗﺄﺛﯿﺮ ﮔﺬاﺷﺘﻪ و ویژگی‌های این ﻋﻮاﻣﻞ، پدیدآورنده ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ ﺷﻬﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺗﺒﻠﻮر ﻓﻀﺎیی و سازمان فضایی آﻧﻬﺎ ﺑﻮده اﺳﺖ.

وی افزود: در این راستا در تهیه طرح‌های توسعه شهری ﻣﻄﻤﺌﻨﺎً مهمترین هدف، ﻧﻈﻢ ﺑﺨﺸﯿﺪن ﺑﻪ ﺷﻬﺮ است که در این رابطه نیازمند ﺷﻨﺎسایی ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺷﻬﺮی، تهیه گزارش تشخیص و ﺳﭙﺲ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌رﯾﺰی ﺑﺮای آن است.

رییس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه طرح جامع به معنای مطالعات جامع درباره شهر است، گفت: ما میتوانیم برای شهرهایمان طرح جامع ولی نه به معنای برنامه جامع بلکه به معنای مطالعات جامع داشته باشیم.

بهزادفر خاطرنشان کرد: در مطالعات جامع شهر اصفهان با توجه به مشارکت شهرداری اصفهان و به طور ویژه معاونت شهرسازی و معماری توسعه هوشمندانه شهر تحقق می‌یابد.

وی به لزوم استفاده از تحقیقات و برنامه‌سازی برای سامان بخشیدن هوشمند عوامل مدیریت شهرسازانه شهر پرداخت و تاکید کرد: با رویکرد ایجاد تکنولوژی و فناوری در جهت توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی شهری برای دسترسی سریع‌تر و امن‌تر به اطلاعات دقیق و مورد نیاز، همچنین بهبود کیفیت مدیریت یکپارچه شهری و تسریع در روند تصمیم‌گیری مدیران و در راستای حفظ و حراست اطلاعات شهری در بخش‌های مختلف ضرورت دارد پایگاه داده‌ای جامع و بصری از اطلاعات شهری با قابلیت استفاده در حوزه‌های مختلفی همچون شهر هوشمند، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی به طور مثال در صنعت گردشگری وجود داشته باشد.

کد خبر 360265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.