بهره‌برداری از پروژه پردیس هنر تا یک ماه آینده

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان گفت: پروژه پردیس هنر در محل سابق شهربازی آبشار در فضایی به مساحت ۷۵ هزار مترمربع در دست احداث است و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا برکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پردیس هنر آبشار یکی از پروژه های شاخص شهرداری اصفهان محسوب می شود و با توجه به مشکلات کم‌آبی، در این پروژه از گونه‌های گیاهی مقاوم به کم‌آبی استفاده شده است؛ این پردیس شکل متفاوتی از پروژه‌هایی است که تا کنون همراه با آبنماها و نورپردازی‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۰ میلیارد تومان برای احداث این پروژه هزینه شده است، افزود: ویژگی بارز پردیس هنر سالن آمفی تئاتر روباز است که در این سالن دو هزار نفر می‌توانند حضور داشته باشند و از برنامه‌هایی که در آن برگزار می‌شود، استفاده کنند.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه احداث پارکینگ طبقاتی گلستان شهدا در دستورکار سال آینده این منطقه قرار گرفته است تا ترافیک این نقطه از شهر رفع شود، گفت: البته احداث پارکینگ در خیابان‌های میر، شیخ صدوق و چهارباغ بالا نیاز است، بنابراین امیدواریم برای سال آینده دو تا سه پروژه پارکینگ تعریف شود و به صورت مشارکتی احداث کنیم.

برکت با اشاره به پروژه‌های مشارکتی در منطقه شش شهرداری اصفهان، تاکید کرد: پتانسیل توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه شش مطلوب است، بنابراین سعی داریم بستر لازم را برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم کنیم؛ از جمله پروژه‌های مشارکتی می‌توان به مشارکت در احداث مجموعه تجاری اداری میدان آزادی و مجموعه مسکونی فرایبورگ و مجموعه تجاری شهید کشوری اشاره کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های آماده بهره برداری منطقه، اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها، پارک شهید روح الامین در ۱۳۰ هکتاری منطقه شهید کشوری به وسعت ۷۰ هزار مترمربع است.

برکت با بیان اینکه برای احداث پارک شهید روح الامین حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: در این پارک دستگاه‌های حرکت درمانی نصب شده است و پیست دوچرخه‌سواری، فضاسازی و نورپردازی اجرا شده و مراحل نهایی آن در حال انجام است.

نگاه ما  به شهر سیستمی است نه جزیره‌ای!

وی با بیان اینکه نگاه ما در شهرداری به شهر سیستمی است نه جزیره‌ای، گفت: بودجه سال ۹۷ منطقه شش شهرداری اصفهان ۲۳۳ میلیارد تومان بوده است که در هشت ماه امسال ۱۰۶ درصد بودجه محقق شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه سالن اجلاس، تصریح کرد: این پروژه به دلیل مشکلات اقتصادی درگیر رکود شده است، اما با حمایت های شورا و شهرداری در حال حاضر فعال و تعداد ۳۰۰ نفر به صورت دو شیفته در آن مشغول فعالیت هستند.

برکت ادامه داد: قرار بود بودجه اولیه احداث این پروژه را دولت بپردازد، اما تنها ۲۰ میلیارد تومان از سوی دولت پرداخت شده است در حالی که شهرداری اصفهان تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده است؛ با توجه به افزایش قیمت‌ها برآورد می‌شود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار برای تکمیل پروژه سالن اجلاس نیاز باشد، ضمن اینکه خوشبختانه بدهی پیمانکاران پروژه نیز پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است با روند فعالیت‌های شبانه‌روزی، پروژه سالن اجلاس تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

کد خبر 360262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.