سامانه ثبت الکترونیکی طلاق راه‌اندازی شد

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: به منظور رسیدن به هدف مداخلات به موقع، کاهش و پیشگیری از طلاق سامانه الکترونیکی ثبت طلاق با کمک دادگستری استان اصفهان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی ناجی ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از یک سال گذشته در به دنبال راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در استان اصفهان بودیم، اظهار کرد: در نهایت با گفتمان‌های مستمر بین دادگستری و اداره کل بهزیستی استان اصفهان موفق به راه‌اندازی این سامانه شدیم.

وی انجام مداخلات به موقع، کاهش و پیشگیری از طلاق را از اهداف راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت طلاق عنوان کرد و افزود: آمار ثبت احوال نشانگر افزایش ۲۵ درصدی طلاق بوده که در شش ماهه سال جاری پنج هزارو ۲۵۱ مورد طلاق در استان واقع شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی ثبت طلاق در درخواست طلاق امری اجباری است، افزود: با ثبت‌نام در این سامانه نیازی به مراجعه حضوری به دادگستری نیست و این سامانه برای افراد متقاضی طلاق، نوبت مشاوره قبل از طلاق تعیین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق کاهش ۲۰ درصدی این پدیده در استان اصفهان است، ادامه داد: در این سازوکار به جای اینکه افراد درگیر مباحث حقوقی شوند به آموزش مهارت‌های ارتباطی در مشاوره‌های مذکور سوق داده می‌شوند که در مشاوره اولیه این سامانه مشکلات حاد افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: سامانه الکترونیکی ثبت طلاق در حال حاضر در ۱۳ استان کشور فعالیت دارد.

وی به افزایش ۵.۸ درصدی ثبت ازدواج در استان اصفهان طی شش ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: این اتفاق بسیار مناسب است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

ناجی در خصوص آمار چندقلوها در استان اصفهان نیز گفت: خانواده‌های دارای فرزند سه قلو تا زمان شش سالگی فرزندانشان تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند که در استان تعداد خانواده‌های دارای سه قلو ۳۷۰ خانواده، چهار قلو ۱۴ خانواده و پنج قلو چهار خانواده است.

وی با بیان اینکه آمار ثبت شده در سامانه الکترونیکی طلاق آمار قطعی طلاق نخواهد بود، اظهار کرد: با اجرای این طرح آمار ورودی به مراکز مشاوره افزایش می‌یابد و هدف آن کاهش پرونده‌های خانواده در دادگستری است؛ همچنین تنها ۴۰ مرکز مشاوره مورد تایید دادگستری و بهزیستی در این طرح مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 360248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.