۴۰ آب انبار خور و بیابانک در سامانه جامع موقوفات ثبت شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: از مجموع ۵۰ آب انبار شناسایی شده در خوروبیابانک ۴۰ آب انبار در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسیده است.

به گزارش ایمنا، مجتبی بابایی اظهار کرد: این سازه‌های آبی زمانی برای تامین آب مورد نیاز مردم کاربرد داشته‌اند ولی امروز با تغییر شیوه آبرسانی بدون استفاده مانده‌اند.

وی افزود: افشار ، همت ، مقیمی ، اردیب ، ابراهیم آباد ، گنبد ، حاجی ، کلانتر و شاه از معروفترین آب انبارهای خور و بیابانک به شمار می روند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک اضافه کرد: از این تعداد آب انبارها تنها یک آب انبار در روستای ابراهیم آباد درسال ۱۳۸۶ با شماره ۱۹۸۷۷در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

بابایی افزود: بزرگترین آب انبار شهرستان با گنجایش حدود هزار مترمکعب مربوط به اواخر دوره زندیه در روستای اردیب قرار دارد.

وی ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک آمادگی دارد تا در راستای احیای این آب انبارها جهت اجرای نیات واقفان نیک اندیش؛ همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان با رویکرد توسعه گردشگری این موقوفات را در چهارچوب قوانین سازمان اوقاف و امور خیریه به بخش خصوصی اجاره دهد.

کد خبر 360196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.