باید ته دل دشمن را بلرزانیم تا بفهمد قدرت داریم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امروز ایران از دنیای کفر طلبکار است و البته همه دنیا حق ما را فهمید، اینکه همه جا بر علیه بن سلمان شعار سر می‌دهند، به دلیل آن است که همه حق را فهمیده‌اند؛ پس باید ته دل دشمن را بلرزانیم تا بفهمد قدرت داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهارکرد: اعمال حسنه ما برای این است که مشمول فضل الهی شویم؛ نه طلبکار خدا و خیال کنیم جزو بزرگان شده ایم. امام سجاد(ع) با تمام عباداتی که انجام دادند، در دعای ابوحمزه ثمالی فرمودند: «خدایا چگونه من نعمت‌های تو را جبران کنم، چه کنم که توفیق دهی با تو حرف بزنم؟»

وی گفت: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد خود و خدای خود را بشناسیم، خودمان را از دیگران بالاتر ندانیم و فهم دینی داشته باشیم.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز بزرگداشت شیخ مفید تصریح کرد: شیخ مفید از علمای بزرگ و جزء اولین افرادی بود که حوزه علمیه را تشکیل داد و «سید رضی»(ره) و «سید ابراهیم»(ره) به عنوان دو برادر، از شاگردان بنام ایشان بودند.

امام جمعه اصفهان با گرامیداشت هفته بسیج، اظهارکرد: پنجم تا ۱۲ آذرماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است؛ چرا که حضرت امام خمینی(ره) پنجم آذرماه ۱۳۵۸ دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند و این اقدام یک معجزه الهی بود.

وی با بیان اینکه بسیجیان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی  به حمایت از انقلاب، دین و رهبری پرداختند، افزود: بسیج آنقدر اهمیت دارد که در جنگ عراق با داعش این پیشنهاد مطرح شد که بسیج در عراق هم تشکیل شود، اگر جوانان خارج از ارتش عراق کمک نمی‌کردند عراق حریف داعش نمی‌شد و اگر ما هم جوانان بسیجی را نداشتیم، معلوم نبود به چه سرنوشتی دچار می‌شدیم.

 طباطبایی‌نژاد ابراز امیدواری کرد بسیج و بسیجیان مسیری را که در پیش گرفته‌اند، با استواری هر چه بیشتر ادامه دهند.

وی با اشاره به هفتم آذرماه «روز نیروی دریایی»، گفت: درباره نیروی دریایی بسیار کم صحبت می شود؛ در حالی که در اوایل جنگ سال ۱۳۵۹ نخستین کار مهمی که ایران بر علیه عراق انجام داد، بایکوت نیروی دریایی عراق توسط نیروی دریایی ایران بود و به همین دلیل آنها تا پایان جنگ نتوانستند سر خود را بلند کنند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: نیروی دریایی در دوران جنگ تحمیلی اقدامات مهم و کارسازی انجام داد و حالا هم امنیت آبی کشور را به خوبی حفظ کرده، به طوری که هیچ دشمنی جرأت کوچک‌ترین تعدی را ندارد، همانطور که سال گذشته عده‌ای از آمریکایی‌ها را در دریا به دام انداخت.

مدرس، الگوی نمایندگان ما در مجلس

وی افزود: مناسبت دیگر هفته پیش رو، ۱۰ آذرماه سالروز شهادت «سید حسن مدرس» افتخار شیعه و شهر اصفهان است، ایشان از اهالی توابع اردستان بود که در سن شش سالگی به شهرضا رفت و پس از ۱۰ سال در اصفهان مشغول تحصیل علوم دینی شد، بعد برای ادامه فراگیری علوم فقه به نجف رفت، اما  دوباره به اصفهان بازگشت و آنقدر تدریس کرد تا «مدرس» لقب گرفت وگرنه فامیل او «طباطبایی» بوده است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: سید حسن مدرس در مدرسه شهید مطهری تهران درس می‌داد و یکی از شخصیت‌هایی است که امام خمینی(ره) بارها به ایشان افتخار می‌کرد و می گفتند: «ما مدرس‌ها داریم».

وی با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب آنقدر به شهید مدرس علاقمند بودند که وقتی متوجه می‌شدند ایشان در مجلسی سخنرانی دارند، در آن مجلس شرکت می‌کردند زیرا عشق به افکار مدرس داشتند، تصریح کرد: مدرس می‌گفت خداوند دو چیز را به من نداد، یکی طمع و دیگری ترس و به همین دلیل کسی نمی تواند من را با پول یا مقام بخرد.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: مدرس در مجلس آن دوران که قابل قیاس با مجلس فعلی نبوده، باسوادترین فرد به شمار می رفت، از این رو باید گفت همه مدرس نمی‌شوند، اما مدرس می‌تواند الگوی نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: روز یازدهم آذرماه شهادت روحانی مبارز دیگر کشورمان «میرزاکوچک خان جنگلی» است، او که تا آخرین لحظات زندگی خود در برابر استبدادگران ایستاد تا به شهادت رسید، افتخار شیعیان است.

 طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه ۱۲ آذرماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از ارکان انقلاب جمهوری اسلامی است، گفت: هر کسی سه عنصر و رکن قانون اساسی، ولایت فقیه و ایستادگی در برابر مستکبران را قبول داشته باشد، فردی انقلابی است و مؤمنان باید این سه رکن را قبول داشته باشند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی دیوار بتنی دور خود کشیده است تا کسی نتواند به خاک آنها راه پیدا کند، تاکید هم داشتند کسی نمی‌تواند به ما حمله کند، اما دیوار آهنی نتوانست نجات‌بخش آنها باشد، البته حزب‌الله نیز باید موشک‌های خود را تقویت کند تا با موشک اول به اهداف مورد نظر برسد.

وی با اشاره به برجام گفت: اوایل  صحبت می‌شد که آمریکا از برجام خارج شده، اما اروپا نمی‌شود و ما امروز از دنیای کفر طلبکار هستیم و البته همه دنیا حق ما را فهمید، اینکه همه جا بر علیه بن سلمان شعار سر می‌دهند، به دلیل آن است که همه حق را فهمیده‌اند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از اول فرمودند که حرف زدن و مذاکره با آمریکا هیچ سودی ندارد، تاکید کرد: ما می خواهیم به دشمنان بفهمانیم که آدم نیستید، از این رو باید ته دل دشمن را بلرزانیم تا بفهمند قدرت داریم.

وی ادامه داد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد ایستادگی و رشادتی که تاکنون نشان داده‌ایم را تا آخر نشان دهیم و استقلال و سربلندی در بین ملت ما بیشتر شود و به جایی برسیم که حتی یکی هم در بین ما نباشد که آمریکا را نشناسد و گمان کند اگر با آنها مذاکره کنیم اوضاع مملکت ما بهتر خواهد شد.

کد خبر 360005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.