راهکارهای جدیدی برای تعاملات اقتصادی ایران و اروپا مطرح شده است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران از مطرح شدن راهکارهای جدید درباره سامانه مالی اروپا برای تعاملات تجاری-اقتصادی با ایران خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت امور خارجه، «عباس عراقچی» در گفت‌وگو با خبرگزاری ژاپنی «کیودو» از طرح ایده ها و راهکارهای جدید از جمله در ارتباط با مدیریت بر این سامانه و ثبت آن در اروپا در جریان مذاکرات با طرف‌های اروپایی خبر داد.

عراقچی ضمن تاکید بر اهمیت حفظ برجام بین ایران و طرف‌های دیگر و بیان اینکه مزایای اقتصادی برجام برای ایران کاهش یافته است، گفت اگر این وضعیت ادامه پیدا کند برجام به «مرگ» خود نزدیک خواهد شد و تلاش‌های اروپا برای حفظ آن دیگر ثمربخش نخواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه ایران اعتماد خود را به آمریکا از دست داده است، افزود که هیچ احتمالی برای گفت‌وگوهای جدید وجود ندارد و واشنگتن ابتدا باید به تعهدات قبلی خود پایبند باشد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین از پایبندی ژاپن به برجام و حمایت‌های توکیو در این خصوص قدردانی کرد و خواستار ادامه واردات نفت ایران توسط ژاپن و عدم تسلیم در برابر فشارهای آمریکا شد.

عراقچی در عین حال برنامه آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را منتفی اعلام کرد و افزود که ایران همیشه برای صادرات نفت خود راهی یافته است.

کد خبر 359978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.