سرمایه‌گذاران خارجی بهترین گزینه برای پروژه‌های شهری هستند

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز گفت: پروژه‌های شهری در حوزه تفریحی- گردشگری در اختیار سرمایه‌گذاران شیرازی که منشأ سرمایه آن‌ها خارجی است قرار می‌گیرد.

علیرضا شاهرخیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شرایط اقتصادی، نوسانات نرخ ارز، تورم، تحریم‌ها و مشکلات به وجود آمده، اظهار کرد: به منظور اداره ارزان شهر، به سمت مدیریت هزینه و جذب سرمایه‌گذار رفته‌ایم که در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران خارجی بهترین گزینه هستند.

وی ادامه داد: برای در اختیار گذاشتن پروژه‌های عمومی شهر به سرمایه‌گذاران، در حال مذاکره با آن‌ها هستیم البته هنوز منتج به ثبت قرارداد و امضا نشده و تنها تا مرحله عقد تفاهم‌نامه پیش رفته‌ایم.

شاهرخیان در پاسخ به اینکه آیا در شرایط کنونی اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار خارجی کمی مشکل است، تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار خارجی به این معنا است که منشأ پول خارجی است اما شخص سرمایه‌گذار اهل شیراز است و به همین دلیل به آن سرمایه‌گذار خارجی گفته می‌شود. منظور از سرمایه‌گذار خارجی، شرکت‌های خارجی نیستند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز اضافه کرد: سرمایه‌گذاران شیرازی‌ که در حوزه کشورهای حاشیه خلیج، قبرس، دبی، قطر و ... فعالیت دارند را شناسایی و با آن‌ها وارد مذاکره می‌شویم. در کنار پروژه‌ها، جذابیتی برای آن‌ها تعریف می‌کنیم تا برای سرمایه‌گذاری رغبت پیدا کرده و در بخش پروژه‌های شهری که اکثراً در حوزه تفریحی- گردشگری است ورود پیدا کنند.

وی در خصوص برنامه شهرداری شیراز به منظور کسب درآمد پایدار، گفت: برای تحقق این موضوع بیشتر به سمت اجاره‌داری می‌رویم. همچنین سعی کرده‌ایم مطالبات را وصول کنیم اما وصول مطالبات از دستگاه‌ها سخت است.

کد خبر 359752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.