صرفه‌جویی در مخارج شهرداری منجر به اداره ارزان شهر می شود

رییس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مخارج شهرداری باید به صورت دقیق کنترل شود، گفت: برای کاهش هزینه های مدیریت شهری، در همه قراردادهای شهرداری بازنگری و تجدید نظر شده است.

فتح الله معین در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قراردادهایی همچون توسعه فضای سبز و نظافت شهری نیاز به بازنگری داشت که با مساعدت اعضای شورای شهر بررسی و در مواردی همچون میزان هزینه و خدمات ارائه شده در پروژه‌ها تجدید نظر شده است.

وی افزود: صرفه‌جویی در مخارج شهرداری، یکی دیگر از مواردی است که منجر به ارزان اداره شدن شهر می شود، با صرفه جویی در هزینه های برگزاری هفته اصفهان، مخارج بزرگداشت این هفته به کمتر از نیمی از مخارج سال پیش کاهش یافت و در حوزه های مختلف مدیریت شهری همچون روابط عمومی، تشریفات، اداری و ... نیز با صرفه‌جویی توانسته‌ایم هزینه ها را به یک دوم کاهش دهیم.

معین خاطرنشان کرد: منابعی که برای مدیریت شهری استفاده می شود از بیت المال است بنابراین باید در استفاده از بیت المال نهایت دقت و صرفه‌جویی انجام شود، بی شک در این راستا شهر نیز ارزان‌تر اداره خواهد شد.

رییس شورای شهر اصفهان ادامه داد: بسیاری از هزینه‌های جاری شهرداری از طریق صرفه جویی در طرح ها کاهش پیدا کرده است، بازنگری در تعداد زیادی از طرح های عمرانی باعث شده با به مزایده گذاشتن این طرح‌ها در هزینه های مدیریت شهری صرفه جویی شود.

معین، صرفه جویی در استفاده از نیروی انسانی را اولین عامل کاهش هزینه‌های مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: نیروهای انسانی باید متخصص و کارا باشد و از زمان شروع به کار مدیریت جدید شهری، ورود نیروهای جدید به شهرداری در بسیاری از بخش‌ها متوقف و در بسیاری دیگر کنترل شده است.

وی افزود: چابک و کارا شدن بدنه شهرداری باعث می شود در حوزه فناوری اطلاعات نیز عملکردها با مهارت بیشتر و دقت بالاتر همراه شود.

کد خبر 359639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.