تعطیلی کسب و کارهای دیجیتال متاثر از نوسانات ارزی

مدیر عامل یک شرکت خدمات شبکه دیجیتال با بیان اینکه کسب و کارهای دیجیتال در اقتصاد کشور تاثیر بسزایی دارد، گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات فراوانی که در پی نوسانات ارزی به وجود آمده این نوع کسب و کارها در کشور رو به تعطیلی گذاشته است.

نادر سوفسطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فناوری جدید مجازی سازی دسکتاپVDI))، اظهار کرد: به کمک این تکنولوژی می‌توان با هزینه های بسیار مقرون به صرفه و پایین از یک سیستم مادر استفاده همزمان چند کاربر را داشت، بنابراین  از لحاظ اقتصادی این تکنولوژی می‌تواند برای شرکت‌های بزرگ و اتوماسیون‌های اداری تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه بکارگیری تکنولوژی مجازی سازی دسکتاپ صرفه جویی زیادی در مصرف برق به همراه دارد، گفت: این سیستم‌ها با به کارگیری یک سرور مرکزی، مصرف برق را کاهش می‌دهد همچنین منابع الکترونیکی کمتر و تعمیرات و نگهداری راحت‌تری نیز دارد.

مدیرشرکت خدمات شبکه عمده مشکل حوزه امنیت شبکه را نوسانات ارزی عنوان و اظهار کرد: نوسانات ارزی باعث شده برخی تجهیزات نایاب و یا کم‌یاب و دسترسی به بعضی از برندها به دلیل تحریم‌ها سخت شود بویژه اینکه در حوزه IT نیز باعث شده هزینه های گزافی پرداخت کنیم که توجیه اقتصادی ندارد.

سوفسطایی با بیان اینکه نوسانات ارزی باعث افزایش چهار برابری قیمت تجهیزات شبکه شده، افزود: ۹۵ درصد تجهیزات در کسب وکارهای دیجیتالی وارداتی است در نتیجه نوسانات قیمت دلار تاثیر زیادی در وضعیت این بخش از اقتصاد دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه شبکه ثبات قیمت ها و امنیت شغلی وجود ندارد و در حال حاضر کسی که مشغول به کار است نمی‌تواند هیچ آینده نگری داشته و چشم اندازی برای تولیدات دیجیتالی تصور کند.

سوفسطایی به بیان خواسته های فعالان حوزه امنیت شبکه از مسئولان پرداخت و گفت: مسئولان باید شرکت هایی که سعی می‌کنند خدمات‌رسانی کنند را حمایت کند تا باری از دوش سازمان‌ها برداشته شود.

وی افزود: متاسفانه در موارد مختلفی از جمله بیمه و مالیات شرکت هایی همچون ما نه تنها کمکی از سمت مسئولان دریافت نمی‌کنند  بلکه بار اضافی نیز بر دوش ما گذاشته می‌شود و چند جوان که می‌خواهند کار تخصصی انجام داده و علمشان را ارائه دهند آنقدر به عناوین مختلف به مانع برمی‌خورند که ترجیح می‌دهند کاری را شروع نکنند.

کد خبر 359615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.