سطح زیر کشت زعفران در اصفهان بیش از ۱۲۰۰ هکتار است

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بیشترین سطح کاشت زعفران در استان اصفهان، مربوط به نطنز، نجف‌آباد و شاهین‌شهر است و در مجموع در بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این استان زعفران کاشته می شود.

احمدرضا رییس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زعفران محصولی است که کشت و صادرات آن با توجه به شرایط کم آبی در اصفهان مزیت نسبی دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: با توجه به اجرای طرح تغییر الگوی کشت در استان اصفهان در سال های اخیر توجه ویژه ای به کشت و برداشت این محصول شده است.

رییس‌زاده اضافه کرد: بنابراین در بسیاری از شهرستان های استان، کاشت زعفران انجام می شود، در این زمینه توسعه مناسبی به وجود آمده است و امسال کاشت و برداشت بسیار مناسبی داشته ایم.

وی با بیان اینکه برند مشخصی برای این محصول در اصفهان وجود ندارد، گفت: احتمال صادر شدن زعفران اصفهان، با عناوین دیگر استان ها یا حتی کشورهای دیگر وجود دارد.

رییس‌زاده افزود: در صورتی که تولیدکننده دارای امکانات بسته‌بندی و تجاری سازی باشد، می تواند محصول زعفران را با لوگو یا برند ویژه خود که نشانگر اصالت اصفهانی آن نیز هست، عرضه کند.

کد خبر 359593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.