ولادت پیامبر(ص) بزرگترین نعمت‌ برای جامعه بشری است

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: تمام انبیاء الهی از حضرت آدم(ع) تا حضرت عیسی‌(ع)، بشارت آمدن پیامبر اکرم(ص) را به پیروان‌ خود داده بودند و زمانی که ایشان قدم به عرصه گیتی گذاشتند پرونده نبوت برای همیشه بسته شد.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: یکی از بزرگترین اتفاقات عالم هستی ولادت با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام است، چرا که خلق عالم به واسطه پیامبر اکرم(ص) بود.

وی افزود: تمام أنبیاء الهی از حضرت آدم(ع) تا حضرت عیسی(ع)، بشارت آمدن پیامبر اکرم(ص) را به پیروان‌ خود داده بودند و زمانی که ایشان قدم به عرصه گیتی گذاشتند پرونده نبوت برای همیشه بسته شد.

امام جمعه باغبادران با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص)، آخرین پیامبر الهی، بنیان‌گذار حکومت اسلامی و نخستین معصوم در دین مبین اسلام به شمار می‌آیند، تصریح کرد: خداوند متعال وقتی در قران کریم بخواهد به نعمت‌های که خلق کرده است، اشاره کند بر هیچ نعمتی بر انسان‌ها منت نگذاشته مگر نعمت نبوت و امامت و در آیه ۱۶۴ سوره بقره، منت بر رسالت پیامبر شروع شد چرا که با تولد پیامبر اکرم(ص) سیستم مدیریتی جهان که بر پایه ظلم به جلو هدایت می‌شد متزلزل شده و جهان یک مدیر الهی را به خود دید.

وی گفت: منت دیگر خداوند بر انسان‌ها به دلیل وجود مبارک ولایت و امامت است، که ادامه همان رسالت آمده و در آیه پنجم سوره قصص چنین می‌فرماید: "ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم‌" بدان معنا که تولد پیامبر شروع رسالت او و پایان ظلم و بیدادگری است و ولایت ادامه دهنده مکتب پیامبر خواهد بود.

فرهنگ، حضرت محمد(ص) را پیامبر صلح، دوستی و هم‌زیستی دانست و ادامه داد: باید توجه داشت امروز مکتب نورانی اسلام سراسر عالم را فرا گرفته و تمام تلاش دشمنان برای خاموش کردن این چراغ الهی است، اما خداوند متعال نوید جهانی شدن دین پیامبر را دادند البته آنچه مهم می‌باشد عملکرد مسلمانان است که باید در تحقق این وعده الهی تلاش و کوشش کنند.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت هفته وحدت، اضافه کرد: باید توجه داشت وحدت در عقیده نیست، چراک ه ما با اهل سنت در بعضی موارد اختلاف عقیدتی داریم، اما وحدت در مشترکات آن هم برای ایجاد اتحاد در مقابل تهدیدات دشمنان در برابر اسلام یک کار مهم به شمار می‌آید و این نوع عملکردن همان کاری است که حضرت علی (ع) در طول ۲۵ سال خانه‌نشینی برای حفظ اسلام کردند.

امام جمعه باغبادران با بیان اینکه پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان همواره محور وحدت بوده‌اند، عنوان کرد: همه مسلمانان باید هوشیار و آگاه باشند چرا که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و حساسیت بین مسلمانان است، تا بتواند به اهداف شوم خود برسد از این رو همه مسلمان باید متحد شوند تا بتوانند جلوی ظلم و جنایت امریکا و عمال خبیث آنان را در منطقه بگیرند.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار برای جلوگیری از این اتحاد و یکپارچگی مسلمانان دائماً سعی دارد که با آتش افروزی دنیای اسلام را به یکدیگر مشغول کند، خاطرنشان کرد: امروز عربستان در یمن جنایت‌های متعددی را مرتکب شده به گونه‌ای که تا کنون بیش از ۸۰ هزار کودک یمنی با  گرسنگی یا شهادت جانشان را از دست داده‌اند و عده زیادی در قحطی به سر می‌برند و به دلیل نداشتن آذوقه از برگ درختان استفاده می‌کنند.

فرهنگ متذکر شد: امروز زمان سکوت در برابر ظلم گذشته و هر کسی در چنین صحنه حساسی سکوت کند خیانت کرده و مسئولی که می‌تواند صدای مظلومان را به عالم برساند اینگونه عمل نکند خیانت به اسلام کرده است.

کد خبر 359576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.