مسئولان هفته وحدت را در عمل پیاده کنند

دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب اصفهان گفت: زمانی که بتوانیم از هموطنان سنی مذهب در مناصب دولتی استفاده کنیم و اهل تسنن بتوانند مناسک خود را با آزادی انجام دهند، آنگاه می‌توان گفت که به سوی وحدت پیش رفته‌ایم.

زهره معظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و با بیان اینکه هفته وحدت نباید درحد شعار باقی بماند، اظهار کرد: مسئولان و دولتمردان باید به فکر این باشند که هفته وحدت را نه در حد شعار بلکه در عمل پیاده کنند، تنها به یک سری شعار هفته وحدت بسنده کردن، کافی نیست.

وی تصریح کرد: زمانی که بتوانیم از هموطنان سنی مذهب نیز متناسب با جمعیتشان در مناصب دولتی استفاده کنیم و اهل تسنن بتوانند مناسک خود را با آزادی بیشتر انجام دهند، آنگاه می توان گفت که به سوی هفته وحدت پیش رفته‌ایم.

معظمی با بیان اینکه مسئولان باید از توانایی‌های اهل تسنن مانند شیعیان در مدیریت کشور بهره ببرند، خاطر نشان کرد: در فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و سایر مناصب دولتی باید از توانایی آنها استفاده شود تا هفته وحدت به صورت عملی تحقق پیدا کند.

به گزارش ایمنا، بنا بر روایات اهل سنت ۱۲ ربیع الاوّل و بنا بر روایات شیعه ۱۷ ربیع الاوّل تاریخ ولادت پیامبر اکرم (ص) است، فاصله میان این دو تاریخ از سوی امام خمینی (ره)، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

کد خبر 359546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.