منظر شهر اصفهان تحسین برانگیز است

شهردار بعلبک اشتراکات فرهنگی و گردشگری بین دو شهر بعبلک و اصفهان را برجسته توصیف کرد.

 "عمید حسین لقیس" در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک روز اصفهان به شهروندان و مردم این شهر گفت: "طی چند روزی که اینجا بودم، نوآوری های بسیاری را مشاهده کردم. باید بگویم که اشتراکات بسیاری در زمینه های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی بین اصفهان و بعبلک وجود دارد و من افتخار می کنم که بین این دو شهر رابطه خواهرخواندگی برقرار شده است."

شهردار بعلبک  حضور خود در اصفهان را زمینه ساز توافق هایی دانست که در صورت عملی شدن به نفع شهروندان هر دو شهر خواهد بود. لقیس، گردشگری را ستون اقتصاد دنیای امروز خواند و با اشاره به نفعی که کشورهایی نظیر ترکیه، اسپانیا و ایتالیا از این صنعت می برند، افزایش تبلیغات را برای معرفی هرچه بیشتر اصفهان در سطح جهان برگ برنده ای برای رونق صنعت گردشگری دانست.

وی همچنین با ابراز خشنودی از حضور در جشن روز اصفهان، اشتراکات تاریخی و گردشگری بین اصفهان و بعلبک را برجسته توصیف کرد و بر غنی بودن فرهنگ اصفهان تاکید کرد. لقیس با ابراز علاقه به فرهنگ اصفهان اظهار کرد: قطعا صنایع دستی اصفهان را به یادگار به شهرم می برم.

به گفته شهردار لبنان، چهره شهر اصفهان از حیث زیبایی، تعدد فضاهای سبز شهری، پروژه های عمرانی، توسعه افقی شهر، منظر شهری، نبود آسمانخراش و البته تزیینات و مبلمان شهری تحسین برانگیز است. حسین لقیس با اشاره به نام گذاری روزی خاص برای تکریم اصفهان، برگزاری عید درخت در بعلبک را نیز به عنوان نمادی برای احترام به این شهر و البته تشویق سنت درختکاری و رونق کشاورزی دانست.

علاوه بر این، وی فستیوال بین المللی بعلبک را به عنوان یکی از جشن های فرهنگی مختص این شهر عنوان کرد که هرساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان پذیرا است. لقیس همچنین قلعه بعلبک را که نمایانگر ریشه‌های تاریخی فنیقی است، به عنوان گنجینه تاریخی-فرهنگی این شهر عنوان کرد.

شهردار بعلبک لبنان در پایان، خدمت رسانی به مردم را مهم ترین وظیفه خود دانست و اظهار کرد که یک شهردار باید نهایت تلاش خود را برای فراهم آوردن رفاه اجتماعی، اقتصادی، ارتقای صنعت گردشگری، افزایش سطح فرهنگ و البته تحصیلات مردم به کار ببندد.

به گزارش ایمنا،بعلبک و اصفهان در سال ۱۳۸۹ عقد خواهرخواندگی امضا کردند.

کد خبر 359538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.