پیش‌بینی افزایش مازاد عرضه جهانی نقره

تیم تحقیقاتی جی اف ام اس در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که مازاد عرضه جهانی نقره در سال ۲۰۱۸ میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش کیتکو نیوز، موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس اعلام کرد: مازاد عرضه نقره در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۳۵.۳ میلیون اونس خواهد رسید که این رقم نسبت به ۲۰۱۷ میلادی با رشد ۲.۴ میلیون اونس روبرو می شود.

بر اساس این گزارش پیش‌بینی این موسسه نشان می دهد میانگین قیمت هر اونس نقره امسال به ۱۵.۷۳ دلار خواهد رسید. میانگین قیمت هر اونس نقره از ابتدای امسال تا ۱۰ نوامبر به ۱۵.۸۹ دلار رسیده است که این رقم نسبت به سال قبل درصد کاهش داشته است.

پس از کاهش ۱.۵ درصدی عرضه و تولید جهانی نقره در سال ۲۰۱۷ میلادی پیش‌بینی می شود تولید نقره امسال با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۹۸ میلیون اونس خواهد رسید.

این گزارش افزود: تقاضای فیزیکی نقره نیز امسال با سه درصد کاهش به ۹۶۳ میلیون اونس خواهد رسید. این رقم سال گذشته به ۹۹۲ میلیون اونس رسیده بود. این برای سومین سال است که تقاضای نقره با کاهش روبرو می شود.

مصرف نقره در صنایع مختلف ۶۰ درصد کل تقاضای جهانی نقره را در سال ۲۰۱۸ تشکیل می دهدپیش بینی می شود این تقاضا امسال با ۱.۸ درصد کاهش به ۵۸۵ میلیون اونس برسد

منبع: سایت طلا

کد خبر 359372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.