بهره‌برداری از ۴۰ کتابخانه در اصفهان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: ۴۰ باب کتابخانه مشارکتی و نهادی در این استان احداث شده و بزودی به بهربرداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا،  امیر هلاکویی در بیست و ششمین دوره همایش بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابداری با عنوان «حال خوش خواندن» در نجف آباد اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان اصفهان وجود دارد.
وی اظهارکرد: در زمان حاضر در تمام شهرها و روستاهای با جمعیت مشخص استان، کتابخانه تاسیس شده است.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان تصریح کرد: هر چند تا چشم انداز، همچنان فاصله ای وجود دارد اما استقبال از کتاب و کتابخوانی در اصفهان مطلوب است و در سه سال اخیر هم افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در مراسم امروز از ۶۷ مسئول کتابخانه، کتابخانه داران و خیرین کتابخانه ها در استان اصفهان تجلیل شده است.

برای تشویق مردم به مطالعه تلاش شود

مجتبی راعی، فرماندار شهرستان نجف آباد نیز در این همایش گفت: برگزاری این مراسم در عرصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار ارزشمند است و فرصتی برای قدردانی از فعالانی که با عشق درترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش می‌کنند، فراهم می‌آورد.
مجتبی راعی اضافه کرد: باید در جهت گسترش کتابخانه‌ها و تشویق مردم به مطالعه اقدام کنیم چون تنها کتاب است.

وی با بیان اینکه نجف آباد شهر علم و ایثار و شهادت است و شهید حججی یکی از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی بود، گفت: ۲۱ کتابخانه عمومی(نهادی و مشارکتی)، کتابخانه تخصصی کودکان و روشن دلان در شهرستان نجف آباد وجود دارد که با کمک مسئولان استان خیران و شهرداران ایجاد شده است.

بیست و ششمین دوره بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابداری باعنوان «حال خوش خواندن» باحضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امام جمعه، فرماندار، شهردار و مسئولان شهرستان نجف آباد - خانواده شهید حججی و فرمانداران شهرستان‌های خمینی شهر- چادگان - تیران وکرون و خیرین کتاب کتابدران سراسر استان در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 359326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.