حجتی: رویدادهای پایداری برای روز اصفهان برنامه‌ریزی شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: لازم است رویدادهای پایداری را برای روز اصفهان برنامه‌ ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال که برای برگزاری هفته فرهنگی اصفهان وارد عمل شدیم در حین برنامه‌ریزی  متوجه این مشکل شدم که تنها متولی این هفته، شهرداری است، البته شاید بخشی از این موضوع به دلیل فضای بسته‌ای بود که در گذشته ایجاد شده بود.

وی افزود: در این راستا هفته گذشته دستگاه‌های مختلفی از جمله اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان، صدا و سیما، اتاق بازرگانی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نمایندگان و فعالان مردمی و شهرداری دور هم جمع شدند تا برای نکوداشت روز اصفهان در ابتدای آذرماه برنامه‌ریزی کنند. 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: زمانی ‌که از اصفهان صحبت می‌کنیم، باید به شیوه‌ای عمل کرد که مشارکت همگان جلب شود؛ روز اصفهان متعلق به رسانه‌های اصفهان نیز هست؛ البته شهرداری نقش مهم و پررنگی دارد، اما اینکه زمینه مشارکت فراهم نشود یا مشارکت‌ها کمرنگ باشد، اتفاق خوبی نیست.

حجتی با بیان اینکه باید از این روزها و هفته‌ها، شهر منفعت ببرد، خاطرنشان کرد: قرار است اتفاق بزرگی متولد شود، بنابراین باید رویدادهای پایداری را برای این روز در برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهری مثل اصفهان از رویدادهای پایداری از جمله جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان کم‌تر برخوردار است، افزود: رویدادهای آیینی خوبی در سطح استان و در شهرهای خیلی کوچکتری برگزار می‌شود که ارزش گردشگری زیادی دارد مثلا در مشهد اردهال رویداد آیینی خوبی هرساله برگزار می‌شود که  دارای ارزش گردشگری است.

حجتی اضافه کرد: دبیرخانه مشترک با حضور فعالان مردمی، روزنامه‌نگاران و همه دستگاه‌های استان تشکیل و نظرات همگان برای ارتقاء روز اصفهان گردآوری شد، در واقع باید به فکر رویدادسازی پایدار باشیم و ایده‌هایی که در اذهان وجود دارد مطرح کنیم که در نهایت به یک ایده مناسب دست یابیم تا برای گردشگران جذاب باشد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان در اردیبهشت‌ماه از گردشگر پایدار برخوردار است، گفت: با وجود اینکه اصفهان در آذرماه دارای گردشگر است، اما این گردشگران پایدار نیستند. به عقیده بنده یکی از ارزش‌های مهم انتقال این موضوع و نامگذاری یکم آذرماه به‌نام روز نکوداشت اصفهان و همچنین نامگذاری سوم تا نهم اردیبهشت ماه به‌نام هفته فرهنگی این است که در آذرماه که از گردشگر پایدار کمتری برخوردار هستیم می‌توان با اقدامات، اطلاع رسانی و بازاریابی‌هایی که انجام می‌دهیم، گردشگری پایداری را برای شهرمان فراهم کنیم.

کد خبر 359048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.