قطر بر منابع نفتی آرژانتین سرمایه‌گذاری می‌کند

آرژانتین و قطر امکان مشارکت در تأمین مالی پروژه‌ انرژی‌های تجدید پذیر در آرژانتین را مورد بررسی قرار می‌دهند با این حال قطر همچنان به پروژه‌های نفتی آرژانتین متمایل است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آرژانتین به عنوان ستاره‌ای نوظهور در بخش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به دنبال افزایش مشارکت‌های ممکن در زمینه مصرف انرژی پاک است و انتظار دارد که در این مسیر با قطر همکاری‌های سودمندی را تجربه کند. از طرفی با توجه به سرمایه‌گذاری‌های دو سال اخیر در این قبیل پروژه‌ها، آرژانتین به زودی میزبان بزرگ‌ترین مرکز انرژی خورشیدی در آمریکای لاتین خواهد بود.

البته این کشور به استفاده از دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر مثل آب و باد نیز تمایل دارد ولی در حال حاضر بحث و بررسی‌ها در رابطه با چشم‌انداز مشارکت قطر در بخش‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و استخراج معادن آرژانتین در میان دو کشور در جریان است چرا که آرژانتین علاوه بر تمرکز روی انرژی‌های تجدیدپذیر برای استفاده از معادن خود نیز برنامه‌هایی دارد ولی قطر در زمینه سرمایه‌گذاری روی این پروژه‌ هیچگونه علاقه‌ای از خود نشان نداده است.

البته با توجه به اینکه آرژانتین سرشار از منابع طلا و مس بوده و مهم‌تر از آن دارای منابع استراتژیک و کمیابی همچون لیتیم و کبالت با ارزش بسیار بالا در بازار جهان است و از آنجایی که این دو عنصر در دیگر مناطق جهان به سادگی یافت نمی‌شوند، لذا می‌توان گفت که آرژانتین در این بخش سرمایه‌گذار خود را خواهد داشت. این در حالی است که قطر تمام تمرکز سرمایه‌گذاری خود را به میدان شیل گس واکا موئرتا اختصاص داده است.

قطر با کسب۳۰ درصد از سهام شرکت ExxonMobil آرژانتین که در زمینه کشف و استخراج نفت خام فعالیت دارد، در سال جاری سرمایه‌گذاری هنگفتی روی کشف منابع هیدروکربن‌های غیرمتعارف داشته است، البته با توجه به تلاش‌های پنج ساله آرژانتین در دو برابر کردن میزان تولید نفت و گاز و همچنین گسترش ترمینال گاز طبیعی مایع LNG، این منطقه همچنان برای سرمایه‌گذارارن جدید جا دارد چرا که میزان ذخیره نفتی آن جزو بزرگ‌ترین و جدیدترین ذخایر موجود در سراسر جهان است.

کد خبر 359001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.