محتوای کتاب‌های درسی کارایی لازم را ندارد

شهرضا – رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا گفت: هیچ‌ یک از کتاب‌های درسی به گونه‌ای تدوین نشده که مهارت‌های لازم برای زندگی را به دانش‌آموزان تعلیم دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، محمود رستگار امروز (یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با انتقاد از محتوای کتاب‌های درسی، اظهار کرد: هیچ‌ یک از کتاب‌های درسی در مقاطع مختلف، طوری تدوین نشده که مهارت‌های چندگانه و لازم برای برای زندگی را به دانش‌آموزن تعلیم دهد.

وی ادامه داد: یکی از نواقص کتاب‌های درسی آن است که هنر زندگی کردن را به دانش‌آموزان تعلیم نمی‌دهد.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا خاطرنشان کرد: وجود نقص در محتوای کتاب‌های درسی در حالی است که اگر کتاب‌های آموزشی هنر زندگی کردن را ‌به درستی دانش‌آموزان یاد دهد، آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد در جامعه کمتر مشاهده  می‌شود.

رستگار تأکید کرد: ضعف در محتوای کتاب‌های درسی در کنار سرانه پایین مطالعه کشور را دچار چالش کرده است.

وی تصریح کرد: همه فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش با فرهنگ جامعه مرتبط است و معلمان با تلاش فراوان می‌کوشند، افرادی توانمند تربیت کند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا یادآور شد: دیگر نیاز نیست درباره اهمیت خواندن سخن بگویم، زیرا همه می‌دانند که خواندن سودمند و لازم است؛ اکنون زمان آن است که به جای شعار دادن درباره خواندن، کارهای بنیادی انجام دهیم.

رستگار تشکیل کتابخانه در مدرسه و کلاس، فراهم آوردن امکانات و تسهیلات استفاده از کتابخانه و توجه به تزیینات مناسب محیط کتابخانه را از راهکارهای علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به مطالعه برشمرد و افزود: آشنا کردن دانش آموزان با شیوه استفاده از کتابخانه، به امانت گرفتن کتاب و مقررات کتابخانه متناسب با رشد آنان، همکاری تمامی کارکنان مدرسه و دانش آموزان و اولیاء آنان در تأسیس و اداره کتابخانه از دیگر اقداماتی است که در این زمینه در مدارس اجرا می‌شود.

وی گفت:با برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب و فراهم کردن امکان بازدید از نمایشگاه‌ها و کتابخانه‌ها و مؤسسات انتشاراتی و چاپخانه ها، برگزاری جلسات بحث و گفتگو دربارهِ کتاب‌های خوانده شده و مسابقات کتابخوانی، غنی سازی کتابخانه‌ها از طریق خرید و اشتراک نشریات و جلب همکاری اولیا و مربیان و سازمان‌ها و دانش‌آموزان و خیّران، انگیزه خواندن را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند.

کد خبر 358972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.