ارکستر نوجوانان بستری برای رشد موسیقی ایران

مدیر ارکستر نوجوان اصفهان گفت: تمام تلاش ارکستر نوجوانان اصفهان بر این است که زمینه ای جهت بیشرفت نوازندگان نوجوان اصفهان فراهم کند.

مهلا فضیله مدیر ارکستر نوجوانان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کم لطفی‌هایی که در سال‌های اخیر نسبت به موسیقی شهر اصفهان بود، باعث شد این عرصه با انگیزه کم تری رو به رو شود که با حمایت و تشکیل یک ارکستر کودک و نوجوان می‌توان جوانانی را برای آینده تربیت کرد که با انگیزه بیشتر در این عرصه گام بردارند.

وی افزود: تشکیل ارکستر نوجوانان و جوانان ایران به رهبری آرمان نوروزی جرقه‌ای برای تشکیل چنین ارکسترهایی در سرتاسر ایران است و نتیجه آن تقویت فرهنگ و موسیقی خوب در جامعه است، هدف از بنیان ارکستر نوجوانان ایران رشد و بالندگی موسیقی ایران و موسیقیدانان ایرانی است.

فضیله ادامه داد: بنیانگذاران این ارکستر آن را بستری برای کشف و رشد استعدادها و عرضه توانمندی‌های نوازندگان در قامت نوازنده ارکستر و یا سولیست می‌دانند. شنیده شدن موسیقی امروز ایران از زبان آهنگسازان ایران و همچنین شنیده شدن موسیقی امروز و گذشته جهان از دیگر اهدافی است که گروه تشکیل دهنده آن دنبال می کند.

مدیر ارکستر نوجوانان اصفهان اضافه کرد: این ارکستر به رهبری پویا ولی خانی در تاریخ  ١٦شهریور سال١٣٩٧ به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون از ٥٠ نفر نوازنده و ٢٠ نفر خواننده گروه کُر زیر ۱۹ سال تشکیل شده است، این ارکستر به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و تمام تلاش ارکستر نوجوانان اصفهان این است که بستری جهت پیشرفت نوازندگان نوجوان اصفهان فراهم کند.

کد خبر 358880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمانه قاسمی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    1 1
    سلام بسیار خرسندم که جوانانی همچون خانم فضیله وآقای ولیخانی در عرصه ی موسیقی تلاش میکنندو نوازندها ی کوچک شهرمان را انگیزه میدهند.
  • ارمان IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    1 1
    خیلی خوشحالم که توی اصفهان هم داره این اتفاق های خوب میوفته و فقط مختص به تهران نیست فقط خواهشا عضو گیری ارکستر را اعلام کنید.