۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
درختان باغ فین محافظت می‌شوند

کاشان -سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، از طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان و ساماندهی فضای سبز باغ فین خبر داد.

مهران سرمدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: شست و شوی درختان با صابون ارگانیک پالیزین، کاشت درختان میوه، ترمیم و حفاظت از درختان کهنسال آسیب دیده، آزادسازی طوقه درختان کهنسال از زیر فشار پیاده‌روها، تغذیه تمام گونه‌های گیاهی از طریق محلول پاشی و استفاده در خاک با استفاده از کودهای شیمیایی و دامی، دفع آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز، مهار درختان در معرض خطر، گل‌کاری فصلی، پلاک گذاری درختان باغ فین و عملیات طعمه گذاری موریانه را از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در طرح حفاظت و نجات‌ بخشی درختان باغ فین و ساماندهی فضای سبز باغ فین در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی است.

وی افزود: شست و شوی درختان با صابون ارگانیک پالیزین با هدف کنترل آفات گیاهی، حفظ طراوت و شادابی فضای سبز، حذف ذرات آلاینده و گرد و خاک، بهبود وضعیت سبزینگی و شادابی درختان و همچنین افزایش طول عمر مفید آنها انجام شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان ادامه داد: چیدن میوه درختان سرو به منظور رشد بهتر و حداکثری برگ‌ها و ریشه‌ها، بالابردن مقاومت درختان نسبت به تنش‌ها و کاهش بار اضافه شاخه‌ها و کمک به حفظ تعادل و جلوگیری از شکسته شدن آن‌ها از اقدامات مفیدی بود که امسال در برنامه کاری فضای سبز باغ قرار گرفت.

سرمدیان گفت: آزادسازی طوقه درختان کهنسال از زیر فشار پیاده‌روها از جمله اقدامات اصولی و اساسی صورت گرفته در طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین در سال جاری است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در سنوات گذشته مفروش کردن پیاده‌روهای باغ با استفاده از سنگ و سیمان همجوار با طوقه و تنه درختان کهنسال صورت گرفته بود که محدودیت زیادی برای زندگی درختان کهنسال ایجاد کرده است.

به گزارش ایمنا، باغ تاریخی فین کاشان در مجاور چشمه سلیمانیه با مساحت ۲۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع سال ۱۳۱۴ در فهرست آثار ملی کشور و در سال ۱۳۹۰ نیز به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو ثبت شد.

کد خبر 358799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.