ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده اخلال‌گران اقتصادی

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:طی روزهای گذشته حکم اعدام دو مفسد اقتصادی اجرا شد و قطعا مردم ایران با مشاهده‌ این برخوردهای انقلابی امیدشان بیشتر می‌شود، اما در عین حال، چشم‌ها و گوش‌ها منتظر برخورد با کسانی است،که به‌نوعی با تصمیمات غلط ارزی خود،زمینه پدید آمدن فساد بزرگی را فراهم کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته فولادشهر با بیان اینکه ششم نوامبر انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا برگزار شد، اظهار کرد: نکته قابل توجه در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا آن بود ‌که هر دو حزب اصلی آمریکا یعنی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان خود را برنده انتخابات می‌دانند.

وی افزود: دموکرات‌ها پس از هشت سال توانستند اکثریت مجلس نمایندگان را به دست بیاورند و جمهوری خواهان  نیز اکثریت خود در مجلس سنا را تحکیم بخشیدند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: از مدت‌ها قبل عده‌ای در داخل کشور با فضاسازی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی چنین وانمود می‌کردند که پیروزی دموکرات‌ها به‌عنوان جناح رقیب ترامپ به نفع ایران است، اما باید گفت چنین تفکر و نگاهی ناشی از خطای محاسباتی پایه‌ای و عمیق به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: باید توجه داشت هیچ فرد دوراندیش و مدبری، سرنوشت و تصمیمات اساسی خود را به متغیرهایی بیرونی که هیچ کنترل و ابزاری برای تأثیرگذاری بر آن ندارد، نمی‌سپارد و مشروط نمی‌کند از سوی دیگر تجربه و تاریخ ۴۰ سال گذشته نشان می‌دهد روسای جمهور آمریکا چه دموکرات و چه جمهوریخواه، در دشمنی و ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی ایران، اختلاف و تردیدی نداشته‌اند.

سرافراز اضافه کرد: مردم باید بدانند اختلاف میان دو حزب آمریکا بر سر تاکتیک‌ها بوده و نه بر سر راهبردها و اصول، از این رو دشمنی و ضربه‌زدن به جمهوی اسلامی ایران و ملت ایران برای نظام حاکم بر آمریکا یک اصل و راهبرد است.

وی عنوان کرد: اگر جایی اختلافی بین انها وجود دارد بر سر آن است، که چگونه ضربه بیشتری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم وارد کنند، دموکرات‌ها می‌گویند با این روش‌ها بهتر می‌شود ضربه زد و جمهوریخواهان می‌گویند نه! روش‌های ما ضربه بیشتری می‌زند و اختلاف آنها بر سر این مسایل است.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: نمونه‌ بارز این مسایل نیز مذاکرات و توافق هسته‌ای بود که در دوره اوبامای دموکرات انجام شد و نه تنها تحریم‌ها لغو نشد و به تعهدات خود عمل نکردند بلکه صرفا برخی وعده و وعید روی کاغذ آماد و همان زمان نیز بانک‌های خارجی را از همکای با ایران هراس داشتند و اجازه نمی‌دادند در عمل کاری انجام شود.

وی متذکر شد: این اقدامات تا جایی ادامه پیدا کرد که حتی نمی‌توانستیم یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم! و با عنایت به سیاست هر دو حزب در خصوص ایران می‌توان گفت این انتخابات تاثیری بر روند تحریم‌ها علیه کشورمان نداشته است.

سرافراز یادآور شد: پیام این انتخابات به برخی از سیاسیون کشور، پرهیز از خوش بینی نسبت به تغییرات درون آمریکا و حتی تغییر ترامپ است، و برهمین اساس تنها ابزار لازم برای مواجهه با چنین پدیده‌هایی‌ بصیرت و اتحاد است.

وی افزود: یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه و به درستی بر آن تأکید داشته و دارند، لزوم بصیرت در میان نخبگان و مردم است، و باید توجه داشت بصیرت پیش نیاز و گام اول هرگونه موضع‌گیری و اقدام به شمار می‌آید.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: در این ماجرا نیز اگر این بصیرت وجود داشته باشد که آمریکا دشمن مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در این دشمنی اختلافی میان دو حزب این کشور نیست، به اتحاد دست پیدا خواهیم کرد، اتحادی که دشمن از آن به‌شدت نگران است و می‌داند که باطل السحر سیاست‌های خصمانه و توطئه‌هایش خواهد بود.

وی اضافه کرد: سحرگاه چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ حکم اعدام دو مفسد اقتصادی که با ایجاد باند سازمان یافته، بزرگ‌ترین شبکه اخلال ارزی و خرید و فروش بدون مجوز سکه را تشکیل داده بودند به اجرا گذاشته شد.

سرافراز با بیان اینکه رسیدگی به پرونده اخلال‌گران اقتصادی مشمول مرور زمان نشود عنوان کرد: مردم ایران با مشاهده‌ی این برخوردهای انقلابی امیدشان بیشتر می‌شود، اما در عین حال، چشم‌ها و گوش‌ها منتظر برخورد با کسانی است، که به‌نوعی با تصمیمات غلط ارزی خود، زمینه پدید آمدن چنین فساد بزرگی را برای امثال مظلومین و قاسمی‌ها فراهم کردند.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس انتظار می رود که در مرحله‌ی بعد و با طی مراحل قانونی، شاهد احکام قاطع در مقابله با کسانی باشیم که به فرمایش رهبر معظم انقلاب تقصیر عمده متوجه آنهاست که ارز یا سکه را بابی‌تدبیری خود عرضه کرده‌اند.

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: امیدواریم دستگاه قضایی با همتی مضاعف به روشنگری در این پرونده‌ها نیز بپردازد، چرا که با روشن شدن پرونده‌ی برخی کارکنان بانک مرکزی قطعاً اعتماد مردم به دستگاه قضایی بیشتر خواهد شد.

کد خبر 358745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.