مرحوم تاج‌الدین ۳۰ سال به جامعه کارگری خدمت صادقانه کرد

دبیر اجرایی حزب خانه کارگر اصفهان گفت: عبدالرحمن تاج الدین یکی از چهره‌های شاخص و توانای جامعه کارگری استان بود و با ۳۰ سال خدمت صادقانه از زمانیکه در این حوزه قدم برداشت همچنان پیگیر مشکلات کارگران بود.

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مرحوم عبدالرحمن تاج‌الدین، مدیرکل امور حقوقی و پارلمانی وزارت رفاه به همراه محمد تقی نوربخش، رییس سازمان تامین اجتماعی پنج شنبه به همراه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی به گلستان سفر کرده بودند در سانحه تصادف جان خود را در راه خدمت به مردم فدا کردند، اظهار کرد: مرحوم عبدالرحمن تاج‌الدین بالغ بر ۳۰ سال خدمت صادقانه  به جامعه کارگری داشت.

وی افزود: مرحوم تاج الدین دغدغه‌مند دفاع از نیروی کار بود و همزمان با تشکیل شورای اسلامی کار، اولین شورای کارگری در اصفهان تشکیل و در کارخانه شهرضای جدید کاندیدا شد و به عنوان عضو فعال شروع به خدمت کرد.

دبیر اجرایی حزب خانه کارگر اصفهان ادامه داد:  تاج الدین به تشکیلات خانه کارگر آمد و چندین سال به عنوان هیئت اجرایی و دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان بود. در دوره‌های  پنجم و ششم به عنوان  نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز خدمت کرد.

وی خاطرنشان  کرد: مرحوم تاج‌الدین در حوزه تخصصی کمیسیون کار و امور اجرایی مجلس به دلیل فعالیت در دو دوره‌ قبل و با روی کار آمدن دولت یازدهم با توجه به تخصص، توان، تعهد و سابقه ۳۰ ساله در تشکل‌های مختلف کارگری در استان و در کشور به عنوان معاون قانون مالی و حقوقی مجلس سازمان تامین اجتماعی با دکتر نوربخش همکاری می‌کرد که متاسفانه در حالیکه چون گذشته به دنبال خدمت بودند دچار حادثه دلخراش شد و این دو عزیز را از دست دادیم.

برشان افزود:  تاج الدین یکی از چهره‌های شاخص و توانای جامعه کارگری استان بود و از زمانیکه در این حوزه قدم برداشت همچنان پیگیر مشکلات کارگران بود. با داشتن ماموریت‌های متعدد در تشکیلات خانه کارگر کشور عضو موثرهیئت اجرایی خانه کارگر اصفهان به شمار می‌رفت.

وی تصریح کرد:  حوزه تشکل‌های کارگری جریانات روزمره بسیاری دارد که مرحوم تاج الدین از فعالان در حوزه قانون شورای اسلامی کارگر بود، حضور مثمرثمر وی در تدوین، تفسیر کار و پیگیری مسائل خرد و کلان جامعه کارگری را می‌توان به  عنوان کارهای شاخص وی نام برد.

کد خبر 358743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.