حناچی: زمانی می‌توان بر چالش‌ها فائق آمد که مردم همراه ما باشند

پیروز حناچی هفته گذشته با ۱۱ رأی اعضای شورای شهر و با اختلاف یک رأی از عباس آخوندی پیشی گرفت و شهردار تهران شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حناچی سومین شهرداری است که از سوی شورای پنجم تهران برای مدیریت این شهر انتخاب شده است، پیش از او محمدعلی نجفی در میانه راه از سمت خود کناره گیری کرد. افشانی دومین منتخب شورای شهر تهران نیز نتوانست از قانون عدم بکارگیری بازنشستگان استثنا شود.

حناچی ۵۴ ساله و متولد تهران است. او دانش آموخته معماری با گرایش مرمت‌شهری و باز زنده‌سازی شهرهای تاریخی و در دوران جنگ ایران و عراق در برخی از عملیات ها برای طراحی و ساخت پل، بیمارستان‌های صحرایی و ساختمان‌های اورژانس حاضر بوده است.

او در دهه هفتاد، قائم‌مقام ریاست دانشکده هنرهای زیبا و بعدتر معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران شد.

شهردار جدید تهران پیش از این سردبیر و مدیرمسوول مجله معماری «آبادی» و رئیس شعبه ایرانی نهاد دکومومو است که یک سازمان بین‌المللی غیردولتی برای مستندنگاری و حفاظت از آثار معماری دوران مدرن و معاصر است.

او در نخستین گفت وگوی خود گفته است اگر شهرداری تهران نتواند روزانه ۲۵ میلیارد تومان درآمد داشته باشد، ممکن است در امور جاری خود بماند.

شهردار جدید تهران کنترل نکردن جمعیت پذیری شهر و عدم توسعه خدمات به تناسب جمعیت را از خطرات پیش روی پایتخت عنوان و تأکید کرده مدیران شهری در زیرساخت‌های اصلی مثل آب و تأمین منابع آبی و توسعه شبکه فاضلاب نمی‌دانند با چه جمعیتی مواجه هستند.

توسعه مبتنی بر اقتصاد فرهنگی از برنامه هایی است که حناچی به شورای شهر تهران ارائه کرده و در مورد آن توضیح داده: این نوع توسعه از کم عارضه ترین و پربازده ترین نوع  توسعه در شهرها است.

او توسعه حمل و نقل عمومی را راه حل کنترل آلودگی و ترافیک تهران دانسته است.

شهردار تهران گفته است در حوزه مسائل شهری زمانی می توان بر چالش‌های بزرگ پیش رو فائق آمد که مردم همراه ما باشند.

حناچی بر اخذ مالیات بر ارزش املاک تأکید کرده است "دولت و حاکمیت حداکثر برای واحد اول می توانند معافیت ایجاد کند اما کسی که صاحب ده ها واحد مسکونی در سطح شهر است و سرمایه ای را در شهر راکد نگهداشته است، باید مالیات و عوارض سالیانه آن را بپردازد."

او بر ایجاد اعتماد عمومی تأکید و گفته است "حدود ۲۵ سال پیش شهرداری تهران قصد داشت که پارکی را  نزدیک پل رومی بسازد. خانه ای در همان محدوده وجود داشت که صاحبش خارج از کشور بود. صاحب آن ملک به دلیل تبدیل طرح استفاده عمومی از ملکش، حاضر شد ملکش را به صورت رایگان جهت تبدیل به پارک به شهرداری واگذار کند. اما متاسفانه امروزه می‌بینیم که واگذاری سنگینی روی آن انجام شده و اینگونه است که ما اعتماد مردم را از دست می دهیم."

کد خبر 358740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عامري IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    با سلام انتخاب شايسته شما را به عنوان شهردار تهران تبريك مگم من شناختي نسبت به شما ندارم اما ميدونم شما اصفهاني هستيد من هم در شهرداري اصفهان مشغول بكارم و خوشحالم از انتخابتون .