۲۵ آبان؛ روز سربلندی مردم اصفهان و برگ زرینی در تاریخ ایران است

لنجان-امام جمعه باغ بهادران گفت: حضور مردم انقلابی و بصیر استان اصفهان در صحنه‌های حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی برگ زرینی برای نظام و انقلاب بوده و شهادت ۳۷۰ جوان غیور اصفهانی در عملیات محرم و تشییع آنان در ۲۵ آبان؛ روز سربلندی مردم اصفهان در امتحان حماسه ایثار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در آیین سلسله نشست‌های بصیرتی در بخش باغ بهادران با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد:  امام حسن عسکری(ع) در ۲۲ سالگی به امامت رسیدند و بعد از گذشت شش سال از امامت ایشان، در سن ۲۸ سالگی به  شهادت رسیدند.

وی افزود:  امام حسن عسکری(ع) هر چند در اوج خفقان وشبهات قرار داشتند، اما دست از وظیفه خود که در دو محور مبارزه با کفر و استکبار و توجه به معنویت وعبادت فردی واجتماعی خلاصه می‌شد برنداشتند و این فعالیت‌های خود را در قالب ارتباط با شیعیان از طریق وکالت و یا مکاتبه انجام می‌دادند.

امام جمعه باغ بهادران تصریح کرد: این امام همام در بعد معنوی نیز با عبودیت و بندگی خدا، الگویی برای آزادگان عالم بودند، در بعد اخلاق با خلق خوب خود نیز دوستان را خوشحال و دشمنان را شرمنده می‌کردند و برهمین اساس افراد معاند بسیاری در ارتباط با حضرت تحت تأثیر اخلاق ایشان مسلمان شدند.

وی ادامه داد:مجموعه این رفتارها به ما درس بزرگی را منتقل می‌کند و آن درس این است، که انسان باید همواره به فکر وظایف شخصی و اجتماعی خود در جامعه باشد.

فرهنگ با بیان اینکه حضور مردم انقلابی و بصیر استان اصفهان در صحنه‌های حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی برگ زرینی برای نظام و انقلاب به‌شمار می‌آید، گفت: امروز، روز حماسه وایثار مردم اصفهان است، چراکه از دویست هزار شهید جنگ تحمیلی۲۳ هزار شهید از اصفهان تقدیم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی شده، و در عملیات محرم ۳۷۰ نفر از دلیرمردان استان اصفهان به شهادت رسیدند و در چنین روزی این شهدای والا مقام بر دوش مردم این استان از میدان امام تا گلستان شهدا تشییع شدند از این رو، این روز را روز حماسه وایثار مردم اصفهان نامیدند.

 وی ادامه داد: روحیه بسیجی و مردمی در صحنه‌های مختلف تأثیرگذاری خود را برای ایران اسلامی به همراه داشته و باعث پیروزی انقلاب و پیروزی در هشت سال  دفاع مقدس و عقب نشینی هر روزه جبهه استکبار از سنگرهای استراتژیک خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

امام جمعه باغ بهادران اضافه کرد: طی ۴۰ سال اخیر پیروی از  روحیه ایثار و شهادت، اخلاص در کارها و همچنین بصیرت استکبار ستیزی باعث شده است، دشمن چشم طمع خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب بردارد و امروز نیز هر کجا این روحیه در مردم خصوصا مسئولان بروز کرد باعث عقب نشینی وانزوای دشمن شد.

وی عنوان کرد: در مسئله هسته‌ای افرادی چون شهید احمدی روشن و... در مباحث صنعت موشکی شهدایی چون تهرانی مقدم‌ها توانستند به عنوان یک الگوی مناسب به همه بفهمانند که نباید معطل غرب و شرق ماند و از پیشرفت کشور غافل شد.

فرهنگ خاطرنشان کرد: هر کجا روحیه بسیجی وجود نداشته باشد دشمن جرأت پیدا می‌کند ، از این رو مسئولان باید مواظب باشند به گونه‌ای عمل نکنند که آب به آسیاب دشمن ریخته شود و نظامی که دستاورد خون هزاران شهید است، ناجوانمردانه به مسلخ دشمنی دشمنان کشیده شود.

وی با بیان اینکه امروز باید با فساد و باندبازی مبارزه کرد، اما اینکه برخی نظام مقدس جمهوری اسلامی را متهم کنند بسیار ناجوانمردانه است، متذکر شد: باید از اقدام قاطع و سریع قوه قضاییه در اعدام دو نفر از اخلالگران اقتصادی تشکر کرد اما، مردم انتظار دارند با عوامل پشت پرده و مدیرانی که این کار را مدیریت می‌کردند و سال‌ها به این افراد اجازه فعالیت می دادند نیز برخورد قاطع شود.

کد خبر 358730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.