گلوگاه‌ها، نفس منطقه یک را به شماره انداخته است

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: منطقه یک به عنوان یکی از مناطق قدیمی شهر دارای گذرهایی با عرض کم و گلوگاه‌های فراوان بوده به طوری که گلوگاه‎ها نفس این منطقه را به شماره انداخته است.

مهین شکرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از چالشهای منطقه یک شهرداری اصفهان گلوگاه‌های زیاد آن است، در این منطقه محلهای نیست که گلوگاه ترافیکی نداشته باشد، اما شهرداری در صدد برآمده تا به تدریج گلوگاهها را با آزادسازی، بازگشایی کند.

وی تاکید کرد: بازگشایی گلوگاههای محلههای منطقه یک شهرداری اصفهان بدون همراهی شهروندان میسر نخواهد بود و مردم باید اطمینان داشته باشند که این اتفاق ارزش افزوده خوبی برای محله آنها به وجود میآورد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه های این منطقه اظهارکرد: احداث کلکتور آبی منطقه یک با توجه به کمبود آب از پروژه‌های مهم این منطقه به شمار می‌رود، زیرا این کلکتورها با چند منبع آب، فضای سبز را پوشش می‌دهد.

وی مناسب سازی چندین تقاطع و چهارراه منطقه، کفسازی محور علی قلی آقا، مناسب سازی و همسطح سازی معابر را از جمله اقدامات انجام شده در منطقه یک شهرداری اصفهان برشمرد و خاطرنشان کرد: مرمت خانه روغنی در محله علی قلی آقا و احداث پارک محلی شاداب نیز در دست احداث است.

شکرانی گفت: درصد کمی از آزادسازی ادامه خیابان زاهد حدفاصل خیابان مسجد سید تا خیابان فروغی انجام شده و به دنبال تامین منابع مالی پروژه هستیم.

وی از آغاز بتن ریزی پارکینگ اردیبهشت خبر داد و گفت: این پروژه که با اعتبار شش میلیارد تومان و مساحت ۳۳ هزار مترمربع در دست اجرا است، ظرفیت پارک ۱۰۳ خودرو را دارد و پس از بهره‌برداری کاهش بار ترافیکی خیابان آیت الله طالقانی را به همراه خواهد داشت.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان یکی از معضلات این منطقه را سرانه فضای سبز آن عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این سرانه عدد ۵.۸ مترمربع را نشان می‌دهد، عدد بسیار پایینی که از چالش‌های منطقه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان قدیم از منطقه یک شکل گرفته، سرانه فضای سبز این منطقه مناسب نیست و مهمترین علت آن متراکم بودن بافت منطقه است.  

کد خبر 358718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.