قهرمانی آسیا و سومی جهان برای معافیت کافی نبود

بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان گفت: در تیم ملی پنج بازیکن سرباز داریم که در هر تورنمنت درگیری زیادی برای خروج از کشور دارند، این موضوع باید از سوی فدراسیون و وزارت ورزش پیگیری و رشته ما وارد رشته‌های المپیکی شود.

امیرحسین اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در مسابقات جام بین قاره ای اظهار کرد: در سال ۲۰۱۳ هم مقام قهرمانی مسابقات بین قاره ای را به دست آورده بودیم و یک بار نایب قهرمان و دو مقام سومی هم داشتیم که همه مقام ها هم کار ما را سخت تر می کرد و هم به ما انگیزه می داد. در سال جاری بازیکنان جوان جدیدی به تیم اضافه شده بودند، برای نتیجه گرفتن به این مسابقات نرفته بودیم و قصد ما کسب تجربه بازیکنان جوان بود زیرا واقعا هماهنگ کردن بازیکنان جدید با تیم سخت است ضمن اینکه مسابقات بین قاره ای بعد از مسابقات جام جهانی سطح بالاتری دارد.

وی ادامه داد: خدا را شکر که از همان ابتدا خوب کار کردیم و اعتماد به نفس لازم را به دست آوردیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. شرایطی که بعد از بازی با پرتغال و چند بازی دوستانه ای که تیم داشت رقم خورد و سرمربی تیم وقتی متوجه توانایی خوب بازیکنانان اضافه شد و به این نتیجه رسید بازیکنان جدید پشتوانه خوبی برای تیم ملی هستند، شرایط متفاوتی را تجربه کردیم، در بازی اول هم نتیجه خوبی به وجود آمد که موجب افزایش اعتماد به نفس بازیکنان شد و توانستیم همه با کمک هم از سد تیم آمریکا بگذریم.

ملی پوش فلاورجانی فوتبال ساحلی کشورمان تصریح کرد: این مسابقات بهترین تورنمنتی بود که در چند سال اخیر داشتیم اما اگر در غرور قهرمانی این مسابقات بخوابیم، دیگر نتیجه بهتری نمی گیریم و باید باز هم به اندازه قبل تلاش کنیم، چرا که در جام جهانی بعدی نتیجه تلاش های ما مشخص خواهد شد که امیدوارم برای اولین بار قهرمان شویم.

اکبری در خصوص مراسم استقبال از او پس از بازگشت از جام بین قاره ای تأکید کرد: متاسفانه هشت سال است که در تیم ملی هستم اما از اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان حتی با من تماس هم گرفته نشده است، طی این سال ها یک مراسم تجلیل هم از آن ها ندیدم و فقط در شهرستان فلاورجان به واسطه رفاقتی که با آقای رییسی دارم و با هماهنگی دوستانم مراسمی را تدارک دیدند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا قانون سرباز قهرمان و معافیت از خدمت وظیفه عمومی شامل بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی می شود یا نه؟ اظهار کرد: این موضوع را خیلی پیگیری کردیم که گفتند قهرمانی آسیا شما جزء بازی های آسیایی نیست و سومی مسابقات جهانی ما را هم به عنوان این که این رشته المپیکی نیست رد کردند. در تیم ملی پنج بازیکن سرباز داریم که در هر تورنمنت درگیری زیادی برای خروج از کشور دارند، این موضوع باید از سوی فدراسیون و وزارت ورزش پیگیری شود و رشته ما وارد رشته های المپیکی شود.

ملی پوش فلاورجانی فوتبال ساحلی ایران خاطر نشان کرد: جالب اینجاست که جام جهانی به عنوان معتبرترین سطح مسابقات نمی‌تواند ضامن ما برای استفاده از این قانون باشد. شرایط ورزشکاران قهرمان آسیا و جهان در فوتبال ساحلی و خیلی از رشته های دیگر هم که المپیکی نیستند به همین منوال است اما آیا قرار نیست در این قانون بازنگری و تجدید نظر صورت بگیرد؟

اکبری با گلایه از بی توجهی رسانه‌ها به فوتبال ساحلی و راغب نبودن اسپانسرها برای سرمایه گذاری در این رشته تصریح کرد: مشکل از آنجاییست که باشگاه‌های مطرح در فوتبال ساحلی حضور ندارند، ضمن اینکه پخش زنده و پوشش رسانه ای برای فوتبال ساحلی بسیار کم است و جای تأسف دارد که پخش زنده مسابقه تیم ملی فوتبال ساحلی تا دقیقه نود در هاله ای از ابهام بود. برنامه نود با آن همه بیننده به یک کلیپ دو دقیقه ای از تیم ملی ساحلی بسنده کرد اما این کار رسانه ها و برخورد آن‌ها اصلا در شأن یک تیم ملی قهرمان نیست.

وی افزود: جای تأسف است که تیم ملی فوتبال بخاطر یک گل بیشتر نسبت به دوره قبل جام جهانی و در حالی که اصلا از مرحله گروهی هم بالا نمیرود پوشش خبری و احترام بیشتری دارد و برای کادر و اعضاء آن ارزش بیشتری قائل می‌شوند ولی این امکانات و حمایت ها هیچگاه برای تیم فوتبال ساحلی اتفاق نمی افتد. امیدواریم که فدراسیون فوتبال شرایط و تدابیری بیاندیشد تا باشگاه های فوتبال ساحلی و فوتسال هم با آن همه افتخارات جهانی در گمنامی نباشند.

ملی پوش فوتبال ساحلی ایران تأکید کرد: هزینه کل یک تیم ساحلی، یک میلیارد هم نمی شود، باید باشگاه هایی که در فوتبال فعالیت دارند را مجاب کنند تا تیم فوتبال ساحلی هم راه اندازی کنند. در حال حاضر فقط پارس جنوبی در لیگ تیم خوبی است که آن ها نیز به دلیل نداشتن رقیب، با مبلغ های کم قرارداد می بندند و ما هم نمی توانیم به تیم دیگری برویم. فصل گذشته برای لوانته بازی کردم، سه هفته دیگر جام باشگاه های جهان است و با تیم لوانته در این مسابقات شرکت می کنم. در اسپانیا تورنمت‌های زیادی در شهرهای مختلف برگزار می شود و مسابقات به صورت لیگ نیست به همین دلیل اگر در ایران بازی می‌کردم حدود هفت ماه از مسابقات را از دست می دادم.

اکبری اضافه کرد: قبلا به خاطر شرایط ارزی به بازی در بیرون از ایران فکر نمی کردم ولی در حال حاضر به دلیل شرایطی که در فوتبال ساحلی کشور وجود دارد و قراردادها بسیار ناچیز است، ترجیج می‍دهم در خارج از ایران بازی کنم.

کد خبر 358654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.