نزاع و مزاحمت بیشترین حجم تماس با ۱۱۰ اصفهان است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: نزاع و مزاحمت بیشترین حجم تماس‌های فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی معصوم بیگی در مراسم افتتاح تجمیع خطوط ۱۱۰ در اصفهان اظهار کرد: تجمیع خطوط ۱۱۰ در مرکز استان با  هدف ارایه خدمت مؤثرتر به مردم  انجام شد چرا که شماره ۱۱۰ پل ارتباطی، عملیاتی و ماموریتی نیروی انتظامی با مردم است و با این تجمیع حوزه عملیات را به امدادخواهان و مردم نزدیک می‌کنیم.

وی دیگر هدف این تجمیع را تحرک عملیاتی و چابکی در اقدام و عمل نیروی انتظامی دانست و اظهار کرد: تجزیه و تحلیل جرایم و رخدادهایی که در استان اتفاق می‌افتد از دیگر اهداف تجمیع خطوط ۱۱۰ است که امروز عملیاتی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص آمار تماس‌های مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گفت:  ۳۰ خط طراحی شده که با اپراتورهای آموزش دیده و تحصیل کرده و ورزیده پاسخگوی مردم هستند به گونه‌ای که مردم از این پس پشت خط تماس نمانند؛ زیرساخت‌ها به گونه‌ای طراحی شده که قابل افزایش و توسعه است.

وی در خصوص میزان اعتبار این طرح گفت: فرماندهی انتظامی استان برای این طرح بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کرده و یکی از فعالیت‌های زیرساختی در استان است.

سردار معصوم‌بیگی در خصوص شهرستان‌هایی که بیشترین تماس را با مرکز فوریتی ۱۱۰ دارند، گفت: ۶۲ درصد تماس‌ها از شهرستان اصفهان است همچنین پنج شهرستانی که بعد از شهر اصفهان بیشترین میزان تماس با ۱۱۰ را دارند به ترتیب شهرهای شاهین‌شهر و میمه، خمینی شهر کاشان و نجف‌آباد هستند.

وی در تعریف موضوعات فوریتی گفت: حضور پلیس در جرایم و جنایت‌های در حال انجام از جمله نزاع، شرارت و سرقت در حال انجام ، ضروری است چرا که حضور پلیس مانع ادامه جرم خواهد بود.  اما حضور پلیس در موضوعاتی که اتفاق افتاده و تمام شده است به صورت فوریتی الزامی ندارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص زمان حضور پلیس در صحنه جرم گفت: پلیس مکلف است که کمتر از ۱۵ دقیقه در صحنه جرم حاضر شود که این زمان در پلیس راه به ۳۰ دقیقه می‌رسد و آمارهایی که امروز وجود دارد حکایت از حضور پلیس در صحنه جرایم در بازه زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه است؛ حدود ۳۰ درصد تماس‌ها در ۱۵ دقیقه حضور می‌یابند و نزدیک به ۲۰ درصد هم حضور پلیس به بیش از ۱۵ دقیقه می‌رسد.

وی بیشترین موضوعات تماس‌ها را نزاع و مزاحمت دانست و افزود: سامانه JIS  ماموریت‌های ما را ردیابی و دنبال می‌کند و حتی در برخی از خودروهای گشت سامانه ردیاب مکان جرم نصب است و به دنبال این هستیم این سامانه را به نحوی توسعه بدهیم که سیستم به طور هوشمند محل تماس را تشخیص دهد که در صدد توسعه این امر هستیم که در حال حاضر این بخش کفایت انجام ماموریت را ندارد.

سردار معصوم بیگی میزان اعتماد مردم به پلیس را خوب ارزیابی کرد و افزود: این بر اساس نظرسنجی‌های میدانی است که بررسی‌های میدانی در پایتخت نشانگر تقدیر مردم از نیروی انتظامی استان اصفهان ۲۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و در حال تلاش برای حفظ حوزه مردم‌داری و سرمایه اجتماعی پلیس به منظور اعتماد بیشتر مردم هستیم.

کد خبر 358588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.