وقف مصداق باقیات و صالحات است

خوانسار- رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار گفت: وقف صدقه جاریه بوده و اثرات آن در زندگی دنیوی و اخروی انسان مثمر ثمر است.ضروری است تا وقف متناسب با نیازهای جامعه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، حسن عمادی در همایش تجلیل از یاوران وقف اظهار کرد: سازمان اوقاف در سه محور مسابقات قرآنی، توسعه و بازسازی امامزادگان و بقاع متبرکه و حفظ و صیانت از موقوفات وظیفه دارد.

وی گفت: در شهرستان خوانسار ۵۳۳ موقوفه داریم که دارای یک هزار و ۵۳۶ رقبه است، از این تعداد موقوفه ۱۷۹ موقوفه انتفاقی (غیردرآمدزا) هستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار تصریح کرد: تعداد ۲۹۰ موقوفه متصرفی منفعتی (درآمدزا) که شامل ۹۰۲ رقبه، ۶۴ موقوفه غیر متصرفی دارای متولی مشخص شده از طرف واقف است.

وی با بیان این‌که وقف مصداق باقیات و صالحات است، خاطرنشان کرد: در سطح کشور در راستای نیات موقوفات ۸۰۳ نوع نیت و در شهرستان خوانسار۷۴ نیت وقف داریم.

عمادی با اشاره به این‌که نقش وقف در زندگی فردی، اجتماعی و اقتصادی موثر است، افزود: وقف صدقه جاریه بوده و اثرات آن در زندگی دنیوی و اخروی انسان مثمر ثمر است.

وی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ وقف می‌تواند در جامعه بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی را برطرف ‌کند، تصریح کرد: در سال جاری سه وقف جدید به ثبت رسیده و ضروری است تا وقف متناسب با نیازهای جامعه انجام شود.

وقف سنتی برگرفته از  ایثار است

عبداله صانعی، معاون فرماندار خوانسار در ادامه این آیین اظهار کرد: واقفان در جامعه پیش قراولان سنت ایثار هستند، زیرا اموال خود را در راه نیات خیر وقف می‌کنند.

وی با بیان این‌که وقف ماندگارترین میراث بشر است، افزود: اگر وقف در مسیر تعالی و دانش اندوزی بشر و تحقق و شکوفایی اقتصاد کشور صورت گیرد جلوه بهتری در جامعه دارد.

معاون فرماندار خوانسار تصریح کرد: واقفان در طول تاریخ ، بلند اندیشه و بلند نظر بوده اند، سازمان اوقاف مطابق با نیت واقفان در راستای صیانت از موقوفات و ترویج فرهنگ وقف تلاش کند.

کد خبر 358324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.