بی‌توجهی به جوانان تحصیل‌کرده و بیکار از تحریم‌ها خطرناک‌تر است

لنجان-امام جمعه زرین‌شهر گفت: امروز نظریه مقاومت برای کشور در زمینه‌های مختلف همچون اقتصاد برکاتی داشته است، اما مهم‌تر از مسایل اقتصادی نظریه مقاومت، مباحث ایدئولوژی است چرا که نظریه مقاومت و دفاعی ایران مبتنی بر پول نیست بلکه مبتنی بر روحیه مقاومت، ایستادگی و در یک کلام ایمان به خدا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: نظریه مقاومت و ایستادگی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر آن تأکید کردند بهترین نظریه برای مقابله با توطئه های داخلی و خارجی است و باید توجه داشت نظریه مقاومت در مقابل نظریه سازش مطرح می‌شود چرا که در طی ۴۰ سال عمر جمهوری اسلامی برکات و آثار مقاومت و ایستادگی را ملت ایران به وضوح مشاهده کرده است.

وی افزود: برخی افراد هزینه‌های این مقاومت را بسیار می دانند و دائم از هزینه‌های مقاومت در بیرون مرزها مانند سوریه و عراق صحبت می‌کنند. در مقابل این تفکر باید گفت به هیچ وجه این سخنان صحیح نیست چرا که اگر مقاومت در بیرون مرزها انجام نمی‌شد امروز برای امنیت کشور باید چندین برابر هزینه می کردیم و این هزینه کردن ها با هزینه های مقاومت قابل قیاس نیست.

امام جمعه زرین‌شهر گفت: امروز نظریه مقاومت برای کشور در زمینه‌های مختلف همچون اقتصاد برکاتی داشته است، اما مهم‌تر از مسایل اقتصادی نظریه مقاومت، مباحث ایدئولوژی است چرا که نظریه مقاومت و دفاعی ایران مبتنی بر پول نیست بلکه مبتنی بر روحیه مقاومت، ایستادگی و در یک کلام ایمان به خدا است.

وی ادامه داد: ایمان، روحیه شهادت و ایثار و ایستادگی ملت ایران و حتی جوانان عراقی، سوریه و افغانی است که نظریه مقاومت را جهانی کرده است از این رو باید قدردان این نظریه باشیم و کلام گهربار رهبر فرزانه انقلاب را در این خصوص با جان و دل پذیرا و عملیاتی کنیم.

باقریان اضافه کرد: برای قشر جوان و تحصیل‌کرده کشور بسیار هزینه شده است، این مهم بدان معنا است که دولت و خانوادها هزینه های بسیاری را برای فرزندان عزیر این کشور انجام داده‌اند. روزی در این کشور از گلوی مردم گرفتیم و زیرساخت‌هایی مانند مدرسه و جاده ایجاد کردیم و جوانان کشور را از دورترین روستاها تا پایتخت کشور تحت آموزش علمی قرار دادیم و امروز  جوانانی تحصیل کرده و نخبه داریم که  همه‌ مسائل  را به راحتی درک می‌کنند.

وی عنوان کرد: اما برای بعد از آن برنامه نداشتیم و این زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست که اقشار تحصیل کرده  در کشور بیکار باشند. حتی برخی از آنها با تحصیلات دکترا به کارهایی چون دست‌فروشی روی آورده اند، و این درحالیست که توجه نکردن به جوانان تحصیل‌کرده و بیکار از تحریم‌ها برای کشور خطرناک‌تر است.

امام جمعه زرین‌شهر خاطرنشان کرد: در کنار این تهدید، حضور این همه نخبه یک فرصت به شمار می آید. فرصتی که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، از این رو مدیران پیر کشور باید شجاعانه جای خود را به جوانان تحویل دهند، حال اینکه چه زمانی می خواهیم در این کشور از این همه جوان خوش فکر و انقلابی استقاده کنیم خود جای سوال دارد.

وی افزود: باید از فرصت های نهفته به خوبی بهره مند شد و این فرصت ها نهفته را تبدیل به فرصت‌های بالفعل کنیم، اما متأسفانه برخی افراد منویات و سخنان مقام معظم رهبری را در این خصوص نمی‌شنوند و این در حالیست که معظم له بارها تاکید داشته اند از ظرفیت نخبه ها و جوانان این کشور در برنامه ها استفاده کنیم.

باقریان تصریح کرد: نخبه‌ها بزرگترین سرمایه کشور هستند، از این رو نخبه ها خودشان باید به میدان بیایند چرا که امروز کشور به این قشر فهیم نیاز دارد، البته دولت هم مکلف است از نخبه ها به درستی استفاده کند و مسیر را برای ورود این افراد به عرصه های فعالیت کشور باز کند.

وی ادامه داد: نباید انتظار داشت استاد دانشگاهی که برای گذران حداقل های زندگی مجبور به تدریس در چند کلاس است، بتواند با فکر آزاد راهکارهای کاربردی و مقاله های علمی تولید کند؛ از این جهت دولت و مجلس باید طرح‌های ملی، استانی و بومی را در کشور نهادینه کنند و بداند کلید حل مشکلات کشور در دستان جوانان نخبه و غیور کشور است.

خطیب نماز جمعه زرین‌شهر اضافه کرد: امروز دو کلید ارزشمند جهانی و دو هدف بزرگ در دستان شیعه و اسلام است؛ یکی  عدالت و دیگری آزادی، و باید توجه داشت عدالت آرزو و هدف هر نظام و حکومتی است و تحقق عدالت در جامعه برکات عظیم و درخشان دارد.

وی عنوان کرد: کلید دیگر آزادی است که همیشه جوامع همانند عدالت برای رسیدن به آن تلاش کرده اند و اربعین حسینی این دو قطب را در جهان زنده کرد و این آرزوی همیشگی ملت ها در حال تحقق است.

باقریان خاطرنشان کرد: دشمن این موضوع را خوب فهمیده است و برای همین با تمام توان به جنگ این قطب‌ها آمده است، از این جهت باید مراقب اربعین و دستاوردهای آن باشیم تا این حرکت را با کج‌فکری‌های خود خراب نکنیم.

وی تاکید کرد: امسال دنیا در برایر جاذبه بزرگ حسینی بعد این همه سال مجبور به اعتراف شد، هر چند در رسانه های خود کوتاه و سربسته این حرکت عظیم را پوشش دادند.

کد خبر 358121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.